actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2013, 20:52
s*rah.christianssen s*rah.christianssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oostmalle
Posts: 29
Exclamation contraceptive pill doubles risk of leading cause of blindness.

Long-term use of the contraceptive pill doubles the risk of a leading cause of blindness, a study has shown.
Scientists warned that the Pill may play a role in glaucoma and urged women at risk to have their eyes screened.Glaucoma is caused by a build-up of fluid pressure in the eye, resulting in irreversible damage to the optic nerve.
The most common, chronic form of the disease is believed to affect about 480,000 people in England.
Previous studies have suggested that the hormone oestrogen, a key component of the Pill, might be involved in the development of glaucoma.
The new finding, presented at the American Academy of Ophthalmology's annual meeting in New Orleans, follows a study of 3,406 women aged 40 and over who were questioned about their reproductive history and underwent eye examinations.

Bron: telegraph 18/11/13 http://www.telegraph.co.uk/health/h...-blindness.html
Commentaar: Ik vind dit toch wel zeer belangrijk nieuws. Vooral als ik naar mijzelf en mijn eigen omgeving kijk. De meeste van mijn vriendinnen nemen de pil net als ik zelf. Ik zie het zelf als een makkelijke en goed werkende manier van preventie. Dat het bijwerkingen zou hebben heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht. Mocht ik dit weten denk ik dat ik net als vele andere toch wel zou kiezen voor een andere optie. Ik vind dat dit onderzoek zeker moet worden voortgezet en er eventueel toch wel acties moeten ondernomen worden indien dit echt een feit blijkt te zijn. Dit zou naar mijn mening toch wel een noodzaak zijn omdat miljoenen vrouwen de pil gebruiken. Dit mag zeker niet ongehoord blijven, vrouwen moeten geďnformeerd worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.