actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 09:56
Mies.H*ndrickx Mies.H*ndrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Wechelderzande
Posts: 8
Elke agent opgeroepen uit vrees voor oorlog met hooligans en metallo's

Elke agent opgeroepen uit vrees voor oorlog met hooligans en metallo's

Burgemeester Bart De Wever (N-VA) neemt alle mogelijke maatregelen om de staking van maandag in Antwerpen niet te laten ontaarden. Minstens honderd extra agenten worden van uit de provincie opgetrommeld. Dat na hardnekkige geruchten als zouden ook staalarbeiders uit Luik en Charleroi én voetbalhooligans uit Feyenoord naar de binnenstad afzakken.

‘Waarom ze naar de binnenstad willen afzakken, is ons volstrekt onduidelijk, maar het zal niet zijn om koffie aan de Schelde te komen drinken’, klinkt het bij de politie. De vakbonden spreken van provocatie door De Wever en beloven de dokwerkers in de haven te houden. ‘Werkelijk niemand wil een scenario met 112 gewonde agenten zoals in Brussel’, zegt vakbondsman Michel Goyvaerts (NSPV).

'Het regent geruchten over zware jongens die naar Antwerpen willen afzakken. Het blijft moeilijk in te schatten, dus is men bevreesd.’ Volgens onze informatie gaat het om tientallen metallo’s uit Luik en Charleroi en Nederlandse voetbalhooligans die de stakers komen vergezellen. Het zou gaan om de harde kern van Feye*noord Rotterdam.

Datum: 21/11/2014
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Eigen mening:
Ik begrijp dat de mensen willen staken, de overheid wil een aantal drastische maatregelen invoeren, waar vele werkmensen zich niet goed bij voelen. Dit mag uiteraard, maar ik vind dat het binnen de perken moet blijven. Agenten doen ook enkel hun job, dus het feit dat zij hierdoor gewond geraken, is niet aanvaardbaar. Ook moeten de mensen die willen gaan werken, deze optie krijgen. Mijn moeder werkt in de haven van Antwerpen, en daar gaan zo goed als alle werknemers staken of verlof nemen, er geraken wordt waarschijnlijk onmogelijk. De mensen die er toch geraken of hier al waren, zullen niet meer weg kunnen. Mijn moeder zal dit alles regelen, en moet zondagavond al naar haar werk vertrekken, om mogelijk pas dinsdagochtend naar huis te kunnen. Dit zijn omstandigheden die te ver gaan volgens mij, je moet anderen de keuze geven te gaan werken, nu wordt het praktisch 'verboden'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.