actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2016, 17:32
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Nog altijd te weinig agenten aan het werk in Molenbeek

Nog altijd te weinig agenten aan het werk in Molenbeek

41 agenten van de beloofde extra 50 zijn aan de slag in Molenbeek

Van de 50 agenten die er in Molenbeek zouden bijkomen dankzij het Kanaalplan, blijken er maar 41 effectief in de politiezone actief. Tot twee weken geleden waren het er zelfs maar 34. "De anderen blijken plots ziek te zijn, met zwangerschapsverlof, of mogen alleen administratief werk doen", zegt Johan De Becker, korpschef Brussel-West.

Volgens De Becker is het tekort in zijn zone bovendien groter dan 50 agenten, hij heeft er 125 nodig. Slechts 41 plaatsen daarvan zijn dus al ingevuld. Die extra agenten mogen in mei opnieuw vertrekken naar een andere zone. Dan studeert een nieuwe lichting af aan de politieschool die hen moet vervangen.

"Dat stemt me niet gelukkig," zegt De Becker, "want dan stroomt er weer ervaring weg en krijg ik schoolverlaters in de plaats. Terwijl iedereen het er toch over eens is dat de uitdagingen hier enorm zijn."

"Gelukkig hebben er toch al een zestal zich kandidaat gesteld om in mijn korps te blijven."

In september ging een nieuwe fase van het Kanaalplan van start en kwamen er ook in de zones Hoofdstad-Elsene, Noord en Zuid agenten bij. Ook daar zou slechts 60 procent van de agenten effectief zijn aangekomen. Van de beloofde 66 mensen zijn er maar 39 aan de slag.

Bron: De Morgen, 30/11/2016
http://www.demorgen.be/buitenland/n...nbeek-bfe8e6cd/

Mijn mening: De titel is best misleidend, als je verder leest merk je dat ze geen 50 agenten er moeten bij hebben in Molenbeek, maar 125. Ik denk dat het probleem vooral bij politieagenten zelf ligt. Probleem mag ik het misschien niet noemen, maar als ik agent zou zijn, zou ik ook liever niet in Molenbeek willen staan.
Ik ben wel niet akkoord met de uitspraak van De Becker, hij geeft precies aan dat schoolverlaters dit werk niet aankunnen. Dat vind ik toch een beetje kortzichtig. Mensen die in het werkveld komen na te zijn afgestudeerd hebben vaak de grootste motivatie...
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.