actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2010, 20:10
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Minder zwerfvuil langs Vlaamse gewestwegen

Minder zwerfvuil langs Vlaamse gewestwegen
Bron: belga / Auteur: llo

De tonnage afval zwerfvuil dat het Agentschap Wegen en Verkeer langs gewest- en snelwegen in Vlaanderen ophaalt is in de periode 2007-2009 gedaald van 3.610 tot 2.817 ton.
In 2008 werd 3.001 ton opgehaald. In de periode 2004-2006 steeg de opgehaalde hoeveelheid ton afval van 2.497 tot 2.985 ton. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits op een schriftelijke vraag van Veli Yüksel (CD&V).
De grootste hoeveelheid afval werd in 2009 opgehaald in de provincie Antwerpen (961 ton), gevolgd door Vlaams-Brabant (876 ton), West-Vlaanderen (418 ton), Oost-Vlaanderen (334 ton) en Limburg (228 ton).
Enkel in Oost-Vlaanderen steeg in 2009 de opgehaalde hoeveelheid (van 305 tot 334 ton). De kostprijs voor deze afvalophaling bedroeg in 2009 3,04 miljoen euro. Dat is minder dan het jaar voordien (3,19 miljoen euro).

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Reactie:
Goed dat het aantal zwerfvuil gedaald is. Ik kan echt niet verstaan dat mensen vuilzakken in het wilde weg wegwerpen. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Geen respect hebben voor het milieu? Geen geld hebben om vuilzakken te komen? Geen moeite willen doen? Ik vraag het me echt af. Van mij mag er echt campagne rond gevoerd worden en mogen er zware straffen (geldboetes) op gezet worden want ik vind dit echt niet kunnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2010, 21:16
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Inderdaad, dit is niet te begrijpen. Volgens mij kunnen de mensen nu geen verantwoordelijk meer dragen. Een tweede reden volgens mij is dat de mensen de dag van vandaag geen respect meer hebben voor het Vaderland. Wij hebben dat niet, "een België gevoel". Zeker niet als je dit vergelijkt met de Duitsers, Amerikanen... Ik vind dit jammer.

Volgens mij zou dit veel problemen in ons land oplossen. Maar om terug te komen op de hoeveelheid zwerfvuil, we zijn op de goede weg maar er is nog een lange weg af te leggen. Zodra de regering gevormd is (dat nog lang zal duren) moet het hier zich maar op toespitsen en er eventueel boetes of dergelijke opleggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.