actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2010, 09:19
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Belgische gedetineerden Tilburg klagen regime aan

In een telefonisch interview met de Nederlandse Omroep Brabant zegt een Belgische gevangene in Tilburg dat de spanning in de gevangenis te snijden is. De Belgische overheid huurt daar 500 cellen om de overbevolking in eigen land op te vangen. Volgens de anonieme gedetineerde zijn de leefomstandigheden er ‘mensonwaardig'. Namens verschillende gevangenen laakt hij dat ze te weinig begeleiding krijgen voor hun latere terugkeer naar de maatschappij. Verder is ook het eten niet goed, zijn er te weinig sportmogelijkheden en is de bezoekregeling niet goed georganiseerd, aldus de gevangenen. Volgens de man is de toestand zo erg dat één van de gedetineerden zichzelf al in brand heeft proberen steken. Ook hebben enkelen de recreatieruimte kort en klein geslagen. Als de regering bij het plan blijft om 150 extra cellen te huren, dreigt er volgens hem een opstand. De gevangenisdirectie wilde tegenover de Nederlandse omroep niet reageren.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...ikelid=ED32Q4T7

mijn eigen mening:
Ik sta nogal kritisch ten opzichte van gedetineerden. Ik vind dat vanaf je beslist de wet in België te overtreden. Dat dan een groot deel van je rechten vervallen. Ik vind het al beangstigend dat GEDETINEERDEN dreigen met een opstand en op de zelfde moment al denken aan hoe ze later terug in de maatschappij kunnen geraken. MAAR natuurlijk moeten de leefomstandigheden niet de spuigaten uitlopen. Ik begrijp ook wel dat er gedetineerde terug in de maatschappij willen komen en "hun leven beteren". Voor die mensen betreur ik ook de manier van werken.
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2010, 13:20
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schoten
Posts: 20
Ik vind het vooral schrijnend dat er tegenwoordig nog zoveel aandacht wordt gegeven in de media aan zo'n dingen. In België hebben gedetineerden soms zelfs beter leefomstandigheden dan sommige kansarmen, waar halen zij dan nog het recht om te klagen? Zij zijn in de fout gegaan door de wet te overtreden, dus moeten zij er ook de gevolgen maar voor dragen. Wat verwachten deze mensen tegenwoordig? Een butler die hun bed komt opdekken?
Langs de andere kant mogen inderdaad de omstandigheden niet extreem slecht zijn, maar ik vermoed niet dat de gedetineerden daar hun dagelijks pak slaag van de cipiers zullen krijgen en geen stromend water zien.

Tegenwoordig beseffen gedetineerden denk ik niet meer dat ze een fout hebben begaan en daardoor toch ergens een beetje van hun rechten op vrijheid verliezen. Zij denken dat ze iets misdaan hebben en dan maar even in een luxehotel kunnen gaan leven om hun straf uit te zitten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2010, 19:29
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
Ik kan me heel goed inbeelden dat het voor die gevangenen niet zo leuk is om daar terecht te komen. Ze komen immers van een gevangenis met veel luxe. Misschien zelfs té veel luxe.

Maar misschien moet iemand hen de beelden eens laten zien van marokkaanse, amerikaanse, chinese, ... gevangenissen.
Dààr moeten gevangenen mensonwaardig leven.
Zet ze een week in zo'n gevangenis en ze zullen al een heel stuk minder hoog van de toren blazen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.