actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2010, 14:28
JoBo JoBo is offline
Jolien.Bogaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 18
Eerste naaktkalender met gehandicapte modellen

Voor het eerst is een naaktkalender met gehandicapte modellen gemaakt. Twaalf mindervalide poseerden met hun lichaam zoals het is voor de Franse gehandicaptenvereniging APF.

De bedoeling van de organisatie is duidelijk: deze invaliden accepteren hun gebreken. "Door naakt te poseren met hun gebreken en misvormingen, willen we laten zien dat deze mensen volledige individuen zijn, hopelijk leidt dit bij het grote publiek tot een mentaliteitswijziging," stelt de verantwoordelijke van de Franse gehandicaptenvereniging.

Taboe doorbreken
Ook de 43-jarige Arno, één van de modellen, is enthousiast over het resultaat. "Ik wil mijn gehandicapte lichaam tonen zoals het is, zonder rekening te moeten houden met de heersende schoonheidsidealen. Net als Melanie, die verlamd is, willen de andersvaliden hiermee duidelijk een taboe doorbreken.

Wennen
In de Franse media worden de beelden niet op evenveel enthousiasme onthaald. "Jammer", vindt de gehandicaptenorganisatie, "er is niets choquerends aan de beelden. Dit zijn mensen als jij en ik. Misschien is het even schrikken als je voor het eerst dergelijk lichaam ziet, maar dat is net de bedoeling. Dus wen er maar aan".

Belgisch model
Ook in eigen land duiken meer naaktfoto's op van gehandicapten. Zo was het Belgische model Tanja Kiewitz recent te zien in een lingeriecampagne. (lvl)
04/12/10 13u15
www.hln.be

Mijn mening:
Ik vindt zo'n werk wel heel knap. Er is nog altijd een te groot taboe rond mensen met een handicap en die moet inderdaad dringend doorbroken worden. En dit is al een goed begin om mensen er meer van bewust te maken dat mensen met een handicap ook maar gewone mensen zijn. Ook ik kijk soms om naar iemand met een handicap en dat is omdat je het te weinig ziet en het niet gewoon bent. Daarom vindt ik het heel goed dat zo'n kalender op de markt is gekomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2010, 14:58
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Het is een zeer goed initiatief van de gehandicaptenvereniging om zo'n naaktkalender te maken. Nu kan men eens zien dat dit inderdaad ook maar mensen zijn van vlees en bloed. Het is niet omdat zij gebreken hebben of motorisch minder goed functioneren, dat wij hen anders moeten bekijken of beoordelen. Dat dit niet overal enthousiast onthaald wordt, vind ik niet zo correct.
Oké, iedereen heeft zijn eigen mening, maar denk eens even vanuit het standpunt van deze mensen. Zij willen de taboe doorbreken en als 'normaal' bekeken worden. Geef hen een evenwaardige kans in onze maatschappij door hen te aanvaarden zoals ze zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.