actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2010, 10:37
Joke Valckx Joke Valckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zandhoven
Posts: 14
Pensioenhervorming zal voltooid worden

Sarkozy: "Pensioenhervorming zal voltooid worden"

President Nicolas Sarkozy heeft vandaag herhaald dat de pensioenhervorming voltooid zal worden. Hij waarschuwde ook voor de gevolgen van de stakingen voor de werkgelegenheid en de economische activiteit. Sarkozy beveelt alle oliedepots in het land te deblokkeren.

De verklaring, die hij gaf op de ministerraad, werd publiek gemaakt door het Elysée. "Ik zal de pensioenhervorming voltooien want het is mijn taak als staatshoofd om te garanderen dat de Fransen zelf, en hun kinderen, kunnen rekenen op een pensioen, en dat het niveau van de pensioenen behouden blijft", zei Sarkozy. "Het is normaal dat in een democratie iedereen zijn ongerustheid of protest kan uiten. Maar sommige grenzen kunnen niet overschreden worden. Het is mijn taak om te garanderen dat de republikeinse orde gerespecteerd wordt, ten dienste van alle Fransen."

Sarkozy betreurde ook de onrust door de blokkades van brandstofdepots. Volgens hem zijn ze een grote onrechtvaardigheid tegenover de meerderheid van Fransen die willen blijven werken en ongehinderd willen blijven rondrijden. "Als ze niet snel beëindigd worden, zou die onrust, die de bedoeling heeft om het land lam te leggen, gevolgen kunnen hebben voor de werkgelegenheid, doordat het normale verloop van de economische activiteit wordt geschaad." De Franse president beval alle depots vrij te maken.

Motivatie:
Frankrijk is de laatste tijd enkel in het nieuws met stakingen, rellen en brandstoftekorten. Ook dit keer is het niet anders.
Ik heb dit artikel gekozen omdat binnekort ook bij ons deze maatregel er zit aan te komen. Wat deze met zich mee zal brengen weet nog niemand maar hopelijk niet de problemen die zich nu in Frankrijk voordoen. Yves leterme heeft vorige week nog gezegd dat de pensioenleeftijd ook bij ons zeker omhoog moet. We zullen dus allemaal langer moeten werken voor we van ons pensioen kunnen genieten.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...id-worden.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2010, 19:02
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Groot Brittannie

Citaat:
Orgineel gepost door Joke Valckx
Sarkozy: "Pensioenhervorming zal voltooid worden"

President Nicolas Sarkozy heeft vandaag herhaald dat de pensioenhervorming voltooid zal worden. Hij waarschuwde ook voor de gevolgen van de stakingen voor de werkgelegenheid en de economische activiteit. Sarkozy beveelt alle oliedepots in het land te deblokkeren.

De verklaring, die hij gaf op de ministerraad, werd publiek gemaakt door het Elysée. "Ik zal de pensioenhervorming voltooien want het is mijn taak als staatshoofd om te garanderen dat de Fransen zelf, en hun kinderen, kunnen rekenen op een pensioen, en dat het niveau van de pensioenen behouden blijft", zei Sarkozy. "Het is normaal dat in een democratie iedereen zijn ongerustheid of protest kan uiten. Maar sommige grenzen kunnen niet overschreden worden. Het is mijn taak om te garanderen dat de republikeinse orde gerespecteerd wordt, ten dienste van alle Fransen."

Sarkozy betreurde ook de onrust door de blokkades van brandstofdepots. Volgens hem zijn ze een grote onrechtvaardigheid tegenover de meerderheid van Fransen die willen blijven werken en ongehinderd willen blijven rondrijden. "Als ze niet snel beëindigd worden, zou die onrust, die de bedoeling heeft om het land lam te leggen, gevolgen kunnen hebben voor de werkgelegenheid, doordat het normale verloop van de economische activiteit wordt geschaad." De Franse president beval alle depots vrij te maken.

Motivatie:
Frankrijk is de laatste tijd enkel in het nieuws met stakingen, rellen en brandstoftekorten. Ook dit keer is het niet anders.
Ik heb dit artikel gekozen omdat binnekort ook bij ons deze maatregel er zit aan te komen. Wat deze met zich mee zal brengen weet nog niemand maar hopelijk niet de problemen die zich nu in Frankrijk voordoen. Yves leterme heeft vorige week nog gezegd dat de pensioenleeftijd ook bij ons zeker omhoog moet. We zullen dus allemaal langer moeten werken voor we van ons pensioen kunnen genieten.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...id-worden.dhtml


Gisteren kwam ook in het nieuws dat Engeland grote besparingen ging maken, vooral op kinderbijslag, onderwijs,...

Engeland en Frankrijk zitten dus al volop in de opbouwfase na de crisis met de nodige opstanden, stakingen,...

En het zou inderdaad wel kunnen gebeuren dat België volgt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2010, 08:58
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2008
Locatie: Vorselaar
Posts: 126
Ik vind het normaal dat wij op termijn langer gaan moeten werken. We leven langer, dus is een latere pensioenleeftijd een normaal gevolg. Hoe gaat men al die pensioenen anders blijven betalen? Wel vind ik dat men rekening moet houden met bepaalde beroepen, waarbij langer werken om gezondheidsredenen moeilijk is. Ik denk dan bijvoorbeeld aan verpleegkundigen. Zij hebben vaak last van rugklachten als gevolg van het vele hefwerk (mensen uit bed tillen e.d.) dat ze moeten verrichten. Voor dit soort beroepen moet een oplossing worden gezocht, bijvoorbeeld door de fysiek zware taken enkel door jongere werknemers te laten doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2010, 15:57
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
Heel goed dat je nadenkt over het feit dat wij in België ook met dezelfde problemen kunnen te maken krijgen. Bij ons zijn er ook al een hele tijd speculaties ivm het optrekken van de pensioenleeftijd, maar hier omtrent zijn nog geen concrete beslissingen genomen. Laat ons ook hopen dat er bij ons geen stakingen van komen als er beslissingen genomen moeten worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.