actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2018, 14:50
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
Meer dan 80.000 stemmen verdwenen bij verkiezingen Hongarije

Bij de verkiezingen in Hongarije zijn gisteren tussen 18.30 en 19 uur meer dan 80.000 stemmen verdwenen. Dat stelt Europe Elects, dat verkiezingsresultaten in de EU verzamelt.


Volgens Europe Elects is het aantal geregistreerde kiezers op dat moment gewijzigd. 82.415 stemmen gingen zo verloren. Er wordt gesproken van een cyberaanval tegen de grootste oppositiepartij in het land, het extreemrechtse Jobbik.

De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa geeft om 14 uur een persconferentie.

De rechts-nationalistische partij van premier Viktor Orbán is gisteren de grote winnaar geworden van de Hongaarse verkiezingen. De partij behaalde mogelijk zelfs een tweederdemeerderheid in het parlement. Vast staat dat Orbán voor de derde keer op rij premier van Hongarije wordt.

De afgelopen dagen was er in Hongarije ook al sprake van verkiezingsbeïnvloeding. De druk op regeringspartij Fidesz nam toe nadat een krant onthulde dat Hongaarse diplomaten gedwongen werden negatieve migratieverhalen te verspreiden, in een poging om Orbans campagne te steunen. Onafhankelijke zenders hadden het ook over andere onregelmatigheden, zoals het kopen van stemmen.

Bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...arije-b93f2510/
De morgen

eigen mening: Ik heb een voorgevoel dat dit vaker gebeurt dan wij doorhebben. Met de opkomst van sociale media worden bronnen minder gecontroleerd. Hierdoor kunnen organisaties verkiezingen indirect beïnvloeden naar hun believen. Dit is niet de eerste keer dat ik hoor dat er foutieve mediaberichten de wereld in gestuurd worden voor dit soort doeleinden. Ik vind het raar dat de verkiezing telt als er zo'n groot deel van de stemmen zijn verdoezeld. Dit lijkt me niet helemaal fair? Ik zou denken dat hier een onderzoek naar komt om erachter te komen wie de daders zijn! Dit soort praktijken zijn absoluut not done en zijn een schending van de rechten van de burgers en van de democratie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.