actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2017, 09:37
Elle.S*ruyf Elle.S*ruyf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Grobbendonk
Posts: 37
Manafort biedt miljoenen om van huisarrest af te geraken

Manafort biedt miljoenen om van huisarrest af te geraken

Paul Manafort, de voormalig campagneleider van de Amerikaanse president Donald Trump, heeft gisteren voor de rechtbank onroerende goederen en levensverzekeringen aangeboden ter waarde van 12 miljoen dollar (10,3 miljoen euro) om van zijn huisarrest af te geraken.

In het onderzoek dat speciaal aanklager Robert Mueller doet naar Russische inmenging in Trumps verkiezingscampagne in 2016 zijn Manafort en diens zakenpartner Richard Gates de eersten die zijn gedagvaard. De dagvaarding bevat beschuldigingen over een complot tegen de VS, valse getuigenissen en het witwassen van geld. De in totaal 12 aanklachten hebben betrekking op de periode van 2006 tot nu.

Manafort wordt onder andere aangeklaagd naar aanleiding van lobbyactiviteiten in Oekraïne waarbij hij Russische belangen zou verdedigen. Daarmee zou hij tientallen miljoenen hebben verdiend, waarvan hij zeker 18 miljoen dollar (15,5 miljoen euro) zou hebben witgewassen.

Manafort en Gates pleitten afgelopen maandag 'niet schuldig' op de aanklachten bij hun voorgeleiding voor een federale rechtbank in Washington. Sinds die dag staat Manafort onder huisarrest.

Trump: "Als Mueller alles eerlijk doet, zal hij zien dat ik onschuldig ben"

Op vrijdag zei Trump nog in een interview dat hij zal worden vrijgepleit van enige betrokkenheid bij de inmenging van Rusland in de verkiezingen op voorwaarde dat Mueller het onderzoek eerlijk uitvoert.

"Ik hoop dat hij alles eerlijk behandelt en als dat zo is, ga ik heel blij zijn, want ik ben echt niet betrokken bij enige inmenging met Rusland, geloof me, dat is het laatste waarbij ik betrokken ben", aldus Trump.

Hij zei verder dat hij Manafort had aangenomen op aanraden van een vriend en succesvolle zakenman. Op de vraag waarom Trump hem heeft ontslagen, antwoordde hij: "Ik denk dat we op een bepaald moment hebben vernomen dat hij op een of andere manier iets te maken had met bepaalde naties, ik weet eigenlijk niet meer wat het precies was."

Gisteren liet een van Trumps advocaten ook weten dat ze zullen ingrijpen wanneer speciaal aanklager Mueller het bereik van zijn onderzoek zal uitbreiden naar vastgoeddeals die Trump heeft gesloten in de hoedanigheid van zakenman voor de Trump Organization.

Datum: 5/11/2017
Bron: De Morgen via https://www.demorgen.be/buitenland/...raken-b684f972/
Mening:
Ik ben van mening dat Amerikaans president Donald Trump altijd betrokken is bij zulke personen met een verleden, zoals Manafort. Nu ze schuldig bevonden worden, laat Donald Trump ze vallen, en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
Manafort zou niet enkel betrokken zijn bij de Russische inmenging in de verkiezingen. Hij zou ook geld wit gewassen hebben. Alleen daarvoor vind ik al dat hij een straf verdient.
Ik ben van mening dat het lijkt of je in Amerika alles kan doen met geld. Je kan jezelf zelfs vrij kopen. Ik vind niet dat dit systeem erg rechtvaardig is.

Laatst aangepast door Elle.S*ruyf : 5th November 2017 om 09:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.