actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2017, 10:57
Elle.S*ruyf Elle.S*ruyf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Grobbendonk
Posts: 37
Steeds meer mannen werkzaam in zorg

Steeds meer mannen werkzaam in zorg

Tussen 2010 en 2017 steeg het aantal mannen in de zorgsector met ruim 5 procent. Toch werken er in de zorg nog altijd maar 16 procent mannen. In sommige deelsectoren ligt het mannenaandeel zelfs nog lager. Het onderwijs is wat de verhouding mannen en vrouwen betreft dan weer een speciaal geval.
Bouw, metaal en transport: meer dan 90 procent van de mensen die er werken zijn mannen. Dit alles blijkt uit cijfers van HR-dienstverlener Acerta, in combinatie met statistieken van de FOD Economie. Het onderzoek baseert zich op gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 40.000 werkgevers uit de private en de zorgsector.

Toch is niet de volledige arbeidsmarkt één grote mannenwereld. Zeker niet zelfs, want vrouwen maken vandaag meer dan 46 procent uit van alle werkenden. In sommige domeinen zijn vrouwen zelfs massaal oververtegenwoordigd. In een deelsector als kinderdagverblijven ligt het aandeel mannelijk verzorgend personeel bijvoorbeeld erg laag: 5,2 procent.

De zorgsector is een ander voorbeeld, met een mannenaandeel van slechts 16 procent. In de zorg is het aantal niet-ingevulde vacatures vrij hoog, en een mogelijke denkpiste is dan om die krapte op te vangen met mannen.

Datum: 5/12/2017
Bron: De Standaard via http://www.standaard.be/cnt/dmf20171205_03225518
Mening: Ik vind het goed om te lezen dat de arbeidsmarkt niet meer één grote mannenwereld is. 50 jaar geleden was dat wel zo. We zijn de goede richting in aan het gaan. Ik vind dat vrouwendiscriminatie nergens thuis hoort net zoals dat mannendiscriminatie nergens thuis hoort. Man en vrouw zijn voor mij gelijk. Ik vind dat een vrouw dezelfde job kan en mag uitoefenen als een man.

Laatst aangepast door Elle.S*ruyf : 5th December 2017 om 11:01.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.