actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2015, 06:14
Lindsay.C*eymans Lindsay.C*eymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 25
Woonlening wordt transparanter

Woonlening wordt transparanter

Kredietgevers moeten vanaf volgend jaar een standaardformulier voorleggen dat heel duidelijk aangeeft wat de totale kosten en voorwaarden zijn van een woonlening. De ministerraad keurt daarover vandaag een wetsontwerp van vicepremier Kris Peeters (CD&V) goed.

Peeters wil zo onder meer de praktijk aanpakken waarbij banken een korting op de rente toekennen in ruil voor schuldsaldo- of brandverzekeringen die veel duurder uitvallen. ‘Door de nieuwe regelgeving zal de consument de voorwaarden voor verschillende leningen bij verschillende banken makkelijk met elkaar kunnen vergelijken,’ zegt Peeters.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02003788

Eigen mening:
Ik vind het transparanter worden van een woonlening een zeer positieve zaak. Heel wat mensen weten te weinig over bankzaken om een weloverwogen en gestaafde beslissing te kunnen nemen. Het is echter in ons eigen belang dat we dit wel kunnen doen. Ik denk dat iedereen zo goedkoop mogelijk wil, maar aan de beste voorwaarden. Door deze verandering naar meer transparantie kan er beter worden vergeleken tussen verschillende banken zoals het artikel vermeldde. Hierdoor weten we daarom niet altijd meer, maar er kan al worden vergeleken. Dit is al een stap in de goede richting.
Natuurlijk kan er ook op de banken zelf uitleg gevraagd worden, maar daarin hoopt de bank dat de cliënten hun bank zullen kiezen waardoor niet alles even objectief is naar mijn gevoel. Het is misschien wel een beperkte invloed, maar het blijft er wel een. Zelfkennis over woonleningen lijkt me dus zeker en vast nog belangrijk buiten dit nieuw wetsontwerp.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.