actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Rusland
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th January 2011, 20:39
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Al 35 doden bij explosie in Moskou - 1 dader gevonden

Op de Moskouse luchthaven Domodedovo is het lichaam van de vermoedelijke dader van de bloedige aanslag teruggevonden. Da aanslag is nog niet opgeëist. Op de luchthaven heeft maandagmiddag een hevige explosie plaatsgevonden. Er zijn nu al 35 doden en 130 gewonden gevallen.
Van de 130 gewonden zijn er 51 in het ziekenhuis beland, aldus het persbureau Ria-Novosti. Van die 51 zijn 35 er erg aan toe.

Bagage

De explosie vond plaats rond 14.30 uur Belgische tijd, 16.40 uur plaatselijke tijd. De ontploffing gebeurde aan de bagageterminal in de aankomsthal voor de internationale vluchten. De bom zou van buitenaf komen en dus niet op een vlucht meegenomen zijn.

De luchthaven werd zo snel mogelijk geëvacueerd, maar door de rook en de sneeuw buiten werd de hulpverlening bemoeilijkt.

Het gaat zeker om een zelfmoordaanslag. Een of meer kamikazes zouden zich opgeblazen hebben. Het lijk van een van hen is ondertussen teruggevonden. Het gaat om een man van het "Arabische type" van 30 tot 35 jaar oud. Over zijn identiteit is niets bekend.


Russische media speculeren dat de dader uit de onrustige noordelijke Kaukasus komt. In het gebied liggen terroristen, misdaadbendes en Kremlingetrouwe troepen bijna dagelijks met elkaar overhoop. Rusland spoort nu drie verdachten op die betrokken zijn bij het beramen van de aanslag.

De Russische president Dmitri Medvedev heeft zijn trip naar het traditionele Wereld Economisch Forum (WEF) in het Zwitserse Davos uitgesteld. Hij liet al weten dat de daders gepakt zullen worden.

Terreuralarm

Domodedovo is de drukst bezochte luchthaven van Moskou en ligt op zo'n 40 km ten zuidoosten van het stadscentrum. De vliegtuigen naar Domodedovo worden nu omgeleid naar een andere luchthaven.

Op de twee andere luchthavens van Moskou, Sheremetyevo en Vnukovo, is het terreuralarm van kracht. Ook in de Moskouse metro worden de veiligheidsmaatregelen opgedreven.

bron: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenlan...-in-moskou.aspx

Eigen mening: Ik vond het moeilijk om dit bericht in een bepaalde submap te plaatsen, omdat de aanslag nog niet is opgeëist. Ik heb het bij cultureel-maatschappelijk geplaatst omdat ze vermoeden dat de daders uit een gebied komen waar het Kremlin al jarenlang strijdt tegen groepen van militante moslims. Volgens mij heeft het daarom iets met religie te maken en heb ik het bij cultuur geplaatst.
Ik vind het toch wel angstaanjagend dat er (weeral) een aanslag is gebeurd. Het verschrikkelijke aan deze zaak, en aan al de voorbije aanslagen, is dat er altijd onschuldige slachtoffers vallen. Ik begrijp het echt niet waarom je jezelf zou opblazen!? Je moet toch gek zijn in je hoofd....
Het is goed dat de veiligheidsmaatregelen verscherpt zijn, maar het is toch weeral maar eens kunnen gebeuren. Zelfmoordaanslagen zouden niet mogen gebeuren. Langs de andere kant kan je de luchthavens ook niet voor de volle 100% in het oog houden. Het is en blijft een openbare plaats waar iedereen zo maar kan binnen en buiten wandelen... Een mogelijke oplossing is misschien wel om de douane al aan de ingang te "zetten". De mensen blijven zo wreed voor elkaar, is er in de geschiedenis nu al niet genoeg gebeurd?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.