actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 15:39
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
‘Israël moet Non-proliferatieverdrag ondertekenen'

De Verenigde Naties vinden dat Israël het Non-proliferatieverdrag moet ondertekenen en inspecteurs moet toelaten tot zijn atoomprogramma. De Algemene Vergadering stemde maandag met een overweldigende meerderheid in met de resolutie.
De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft Israël opgeroepen snel openheid van zaken te geven over zijn atoomprogramma en inspecteurs toe te laten. Ook wordt er bij Jeruzalem op aangedrongen om een topconferentie over het uitbannen van kernwapens in het Midden-Oosten te steunen.

De resolutie werd met 174 stemmen, zes stemmen tegen en zes onthoudingen aangenomen. In de resolutie staat dat Israël ‘zonder verdere vertraging' het Non-proliferatieverdrag (NPT) moet ondertekenen en zijn nucleaire faciliteiten open moet stellen voor inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA). De Verenigde Staten, Canada, Israël, de Marshall-eilanden, Micronesië en Palau stemden tegen de resolutie.

Israël weigert te bevestigen of te ontkennen dat het over kernwapens beschikt, al wordt algemeen aangenomen dat dat wel zo is. Jeruzalem weigert het NPT te ondertekenen, net als India, Pakistan en Noord-Korea, die ook kernwapens in hun bezit hebben.

Resoluties die worden aangenomen door de Algemene Vergadering zijn niet bindend, maar vormen wel een afspiegeling van de heersende opinie. Dergelijke resoluties hebben dan ook vooral een morele en politieke waarde.


Bron: De Standaard
Datum: 4/12/2012


Mijn mening
Ik vind het wel heel toevallig dat Israël samen met vijf andere landen tegen heeft gestemd. Dat maakt het voor mij zeer verdacht. Daarom ben ik blij dat zo goed als alle landen uit de Verenigde Naties voor hebben gestemd, dat betekent dat iedereen met een wrang gevoel zit over de zogezegde atoomwapen. Het is niet de bedoeling dat we binnenkort worden aangevallen en dat we Tsjernobyl meemaken op wereldniveau.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.