actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 09:47
3s. 3s. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Schilde
Posts: 42
Palin "kan Obama verslaan" in 2012

Sarah Palin denkt dat ze Barack Obama kan verslaan bij de volgende Amerikaanse presidentsverkiezingen, in 2012. Dat heeft de Republikeinse gezegd tijdens een interview met ABC.

Palin was twee jaar geleden nog de running mate van de Republikeinse presidentskandidaat John McCain. Ze moesten echter de duimen leggen voor de Democratische tandem Barack Obama-Joe Biden.

De voormalige gouverneur van deelstaat Alaska overweegt nu opnieuw een race naar het Witte Huis. "Ik kijk naar de toestand van het land", klonk het. "Ik probeer na te gaan of het een goede zaak zou zijn voor mijn land en voor mijn familie. Ik kan Obama verslaan."

Palin is in de voorbije maanden uitgegroeid tot hét gezicht van de ultraconservatieve Tea Partybeweging, die het beleid van Obama scherp op de korrel neemt. Bij de tussentijdse verkiezingen deden de sympathisanten het alvast niet slecht.

Begin 2012 wordt de race naar de nominatie aangevat. Ook voormalig kandidaat Mitt Romney toont interesse.

Bron : http://www.gva.be/nieuws/buitenland...an-in-2012.aspx
Raadpleging : 18/11/2010

Eigen mening :
Ik ben er niet zo zeker van dat ze zou kunnen winnen. Zij en haar Tea Partybeweging geven veel commentaar op Obama en zijn regering, maar het is altijd zelf vele makkelijker om commentaar te geven dan het zelf te doen. Wie zegt dat als zij president wordt, het inderdaad beter met de VS zal gaan? Persoonlijk mag Obama van mij de presidentsverkiezing in 2012 winnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 11:30
Sophie.vanaubel Sophie.vanaubel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Waarom ook niet? Eens een vrouw aan de macht in Amerika zou misschien nog niet zo slecht zijn. Natuurlijk is Obama nog steeds vrij populair, maar zijn populariteit is toch wel sterk aan het dalen. Hij maakte vele beloftens en heeft er ook vele nagekomen, maar niet allemaal. Ik denk dat als Palin een sterke persoonlijkheid heeft en nuchter denkt over de zaken dat ze toch wel een kans maakt om te winnen, maar het zal natuurlijk niet gemakkelijk worden, maar wie niet waagt niet wint.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2010, 13:27
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Ik weet niet of Palin, na al de negetieve aandacht die ze van de media heeft gekregen, nog sterk genoeg staat om tot president verkozen te worden.

Ze heeft ook een aantal standpunten waar een relatief groot deel van de Amerikanen (laat staan de rest van de wereld) zich toch echt niet in zullen kunnen vinden (tegen gay-marriage, tegen abortus (ook bij verkrachting/incest), vindt het geven van creationisme in scholen een goed idee, trekt de oorzaken van global warming in twijfel,...).
Ze zal altijd wel die kern van die-hard republikeinen meekrijgen, maar ik vraag me toch af of ze wel in staat is om het merendeel van de wispelturige kiezers te overtuigen.

Ik kan alleen maar hopen dat het merendeel van de Amerikanen beseft wat voor onzin Palin doorgaans uitkraamt, en dat ze ook hun stemgedrag daaraan aanpassen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2010, 20:43
Niels.VanDyck Niels.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 20
Ik kan alleen maar hopen dat de Amerikanen hun hoofd gebruiken en beter weten dan op Palin te stemmen in 2012.
Palin kan misschien steun zoeken bij haar bondgenoten in Noord-Korea ?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.