actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2014, 00:01
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
John Crombez krijgt deksel op neus voor kinderbrief op Facebook

John Crombez krijgt deksel op neus voor kinderbrief op Facebook

Een onschuldige kinderbrief die de regeringsleden vraagt om toch wat minder te besparen zodat mama op het einde van de maand nog wat centjes overhoudt. Wat kan daar nu mis mee zijn, vraagt u zich misschien af? Veel, zo blijkt, vooral als die gedeeld werd door politicus John Crombez. ‘Gaan jullie nu ook beginnen met de kinderen voor de kar te spannen?’, klinkt het bij tegenstanders.

John Crombez zette maandag een opvallende kinderbrief op zijn openbare Facebook-pagina. ‘Mocht u nog twijfelen, lees dit briefje eens’, schreef de SP.A’er bij de brief van de negenjarige Alex. Die vraagt de ministers heel beleefd of ze willen terugkomen op hun beslissing om zo veel te besparen bij arme mensen. ‘Want mijn mama is alleen met mijn broer en ik. Ze werkt heel hard maar toch hebben we niet veel centen’, schrijft de kleine Alex.

De brief schoot in het verkeerde keelgat bij veel volgers van Crombez. De voormalig staatssecretaris zou kinderen misbruiken om zijn mening uit te dragen, of zou de brief zelfs vervalst hebben. ‘Gaan jullie nu ook beginnen met de kinderen voor de kar te spannen?’, klinkt het. Een andere Facebook-gebruiker antwoordde zelfs met een andere brief, in kinderhandschrift. ‘Liefste meneer Crombez, kunt u alstublieft stoppen met kinderen misbruiken voor uw eigen profijt?’

Crombez antwoordde al op de negatieve reacties. Hij benadrukt dat hij de kinderbrief op Facebook zette omdat Alex de brief eerst naar de regering schreef, maar geen antwoord kreeg. ‘Misschien dacht de regering: het is niet echt, hij wordt door zijn ouders ... Al die dingen die hier onder staan. Hij heeft me gevraagd te posten, ik heb het gedaan. Ik gun jullie je twijfel, maar voor degene die hem met plezier belachelijk hebben gemaakt omdat ik politicus ben, weet dat hij vandaag heeft meegevolgd en meegekeken. Zelf twijfelend om dit te doen, heb ik vandaag eerder de neiging om dit nog vaker te doen voor mensen die dit vragen en die willen gebruik maken van het feit dat er heel wat bezoekers op mijn pagina komen.’

Bron: De Standaard, 16/12/14, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141216_01433052

Eigen mening: Een politicus wordt geacht slim te zijn wanneer het gaat over campagnevoering. Daarom denk ik niet dat John Crombez deze brief enkel uit liefdadigheid postte, wat hij wel laat uitschijnen en wat bovendien nog een mooi initiatief zou zijn. Allereerst het verwijt naar de regering toe. Zij zouden geen antwoord gegeven hebben op deze brief. De verplichting tot een antwoord zie ik ook niet meteen in voor een 9-jarige of zijn ouders. Ik denk dat genoeg informatie gegeven wordt in de actualiteit. Daarnaast haalt hij aan dat hij zelf twijfels had over het posten van deze brief. Ik denk dat Crombez enerzijds, inderdaad, nadacht over mogelijke (negatieve) reacties, maar anderzijds denk ik dat Crombez evengoed heeft nagedacht over de boodschap die hij met dit bericht kan uitzenden. Een soort van campagnevoering tegen de huidige regering misschien? Natuurlijk wil ik toch nog benadrukken dat dit mijn opvattingen zijn, ik ken helaas de gedachtegang van meneer Crombez niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.