actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2008, 08:51
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
25.000 auto's rijden ongekeurd rond in Brussel

25.000 auto's rijden ongekeurd rond in Brussel

In Brussel rijden ruim 25.000 auto's rond zonder geldig keuringsbewijs. Dat is zo'n acht procent van de 350.000 auto's die jaarlijks in het Brussels gewest gecontroleerd worden. "Daarmee ligt het aantal drie procent hoger dan het nationale gemiddelde", zegt Martin Van Houtte, de directeur van de Groepering van Autokeuringstations (GOCA).

Wie de technische keuring links laat liggen, loopt enorme risico's. "Bestuurders zijn voor zichzelf een gevaar, maar ook voor de verkeersveiligheid in het algemeen. De toestand degradeert, maar dat valt niet onmiddellijk op. Bovendien bestaat de kans dat de verzekeringsmaatschappij niet wil tussenkomen bij een ongeval met schade", gaat Van Houtte voort.

Scanner
De politie van de zone Brussel-Elsene heeft een speciale politiewagen met scanner die nummerplaten van geparkeerde voertuigen kan lezen. Alle nummerplaten worden nagekeken in de databanken van de Dienst Inschrijvingen Voertuigen (DIV).

Wie tegen de lamp loopt, riskeert een gerechtelijke vervolging voor de politierechtbank, waarbij de boetes hoog kunnen oplopen. Het probleem stelt zich ook in de Vlaamse rand rond Brussel. Zo heeft het politieparket van Halle dit jaar 3.750 dossiers behandeld rond een verlopen technische keuring.

Bron: www.demorgen.be

25000 auto’s die niet gekeurd zijn vind ik toch wel veel. Stel je maar eens voor dat je op de baan bent en je hebt een ongeluk omdat de andere auto gewoon niet gekeurd was. Ik vind dat deze mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Het is niet alleen hun veiligheid die op het spel staat maar ook de veiligheid van de andere bestuurders. Men schrijft ook in het artikel dat de verzekering misschien niet zal tussenkomen bij een ongeval met schade. Dit vind ik niet meer dan normaal. Auto’s moeten nu eenmaal gekeurd worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2008, 11:07
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Itegem
Posts: 72
Ik vind dit toch een groot aantal.
Je auto laten controleren doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor de andere mensen.
Als je bijvoorbeeld een ongeval veroorzaakt door dat je auto niet in orde is, dan is dat niet alleen in het nadeel voor de chauffeur, maar ook voor de andere personen die betrokken zijn bij het ongeval.
Er zijn nu eenmaal nog te veel mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen, en dit is nogmaals het bewijs ervan.
Ik vind dit jammer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th December 2008, 18:00
Dominik_Sebrechts Dominik_Sebrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 42
25.000 auto's rijden ongekeurd rond in Brussel

Met een wagen rijden brengt verplichtingen mee en één daarvan is je wagen laten keuren. Dat er in Brussel zoveel ongekeurde auto's rondrijden is een schande. Hier moet echt wel streng tegen opgetreden worden. Deze wagens zijn een gevaar op de baan. Maar inderdaad op verzekeringsvlak kan dit enorme gevolgen hebben. Wanneer je een zwaar ongeval hebt in de tegenpartij moet uitkeren en er is geen geldig keuringsbewijs....dus geen verzekering...wie gaat de schade dan betalen? De eerlijke autobestuurder die trouw zijn wegenbelasting betaalt, zijn wagen laat keuren en indien er fouten aan de wagen worden ontdekt ze laat maken.
Streng aanpakken zou ik zeggen.

Dominik Sebrechts
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.