actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2009, 10:52
lisse.broecks. lisse.broecks. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 29
Nic Balthazar lanceert tweede klimaatclip

Nic Balthazar lanceert tweede klimaatclip

Op 29 augustus dansten 12.000 mensen op het strand van Oostende. Een dansmanifestatie voor het klimaat, precies 100 dagen voor de levensbelangrijke top van Kopenhagen.

Kopenhagen loert ondertussen om de hoek. Om de politiek een zetje in de rug te geven lanceren Nic Balthazar en de Klimaatcoalitie de Big Ask again clip wereldwijd onder de titel ‘Dance for the Climate’. Het startschot wordt gegeven in België. Maar de clip werd ondertussen al vertaald in 20 talen. Van het Bulgaars tot het Hindi, van Portugees tot Chinees.

De lancering van de clip ‘The Big Ask again - Dance for the climate’ vormt terzelfder tijd het startschot van een wereldwijd online evenement. Op www.dancefortheclimate.org kan iedereen – jong, oud, jeugdbewegingen, scholen, vrienden… – ook zijn dansclipje toevoegen.

http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF20091110_001

'Dance for the climate' vind ik een goed initiatief, Deze morgend was Nic Balthazar te horen op MNM. Hier vertelde hij dat de mensen niet moeten blijven afwachten maar in beweging schieten om iets aan het klimaat te doen, vandaar dansen, 'Dance for te climate' Ik vind het ook positief dat men met dit event iedereen wil bereiken, jeugdbewegingen, ed. kunnen een dansclip toevoegen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2009, 12:09
Georges Georges is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 31
Dance for the climat

Ik denk dat inderdaad een goed initiatief is.
Misschien wordt met deze stunt de aandacht van de wereldleiders getrokken, en waarschijnlijk worden heel wat meer mensen zich ervan bewust dat we een kwetsbaar klimaat hebben.

12.000 Mensen die samen dansen op een strand en een filmpje dat reeds in 12 talen vertaald is (incl. Chinees) kan volgens mij nauwelijks ongemerkt aan de politiekers en de pers (en dus ook de rest van alle mensen) voorbijgaan, om zulk een stunt kan je niet omheen. Als zoveel mensen vrijwillig in hun vrije tijd de moeite nemen om even op het strand te gaan dansen, is het volgens mij toch wel even tijd om er bij stil te staan, zelfs voor internationale politiekers.

Dit bewijst voor mij toch wel dat men niet langer om het feit heen kan dat er dringend (op internationaal vlak) maatregelen getroffen moeten worden om ons klimaat te redden in plaats van het nog verder om zeep te helpen. Ook moet er op de klimaattop van Kopenhagen in december gehamerd worden op het feit dat alle landen die in 92' het Klimaatverdrag van Rio de Janeiro en Het Verdrag van Kyoto in 97' ondertekenden en later bekrachtigden, dat deze landen zich ook daadwerkelijk aan het verdrag moeten houden.

Alleen met een internationale aanpak kan er iets bereikt worden om de vervuiling van ons klimaat tegen te gaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th November 2009, 13:29
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
The big ask again and again and again...

Het is een goed initiatief van Nic balthazar. Plus het was super leuk om te doen (: Ik heb me nog nooit zo hard geamuseerd met mijn vrienden als tijdens het maken van die clip.

Alleen vraag ik me af, of die clip echt wat gaat uithalen. Ok het is leuk om te zien, en ok ze willen er een boodschap mee duidelijk maken. Maar gaat dit ook werken? Hoe vaak gaat Nic balthazar nog een Big Ask Again moeten maken voor het effectief is doorgedrongen? Het feit dat de clip in verschillende landen word uitgezonden is wel positief. Laten we hopen dat het echt wat uithaalt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.