actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2016, 19:37
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Indrukwekkend: dit vliegtuig was bijna drie dagen non-stop onderweg

Het Zwitserse vliegtuig op zonne-energie Solar Impulse 2 is zondagmorgen iets voor 9 uur (Belgische tijd) geland in het Californische Mountain View, vlakbij San Francisco. Het vliegtuig was na het opstijgen in Hawaï bijna drie dagen non-stop onderweg. De Zwitserse piloot Bertrand Piccard (58) legde tijdens de 9de etappe van een reis om de aarde meer dan 4.300 kilometer af. Voor de landing draaide Piccard bij zonsondergang nog een rondje rond de beroemde Golden Gate.
Solar Impulse 2 vertrok in maart 2015 in het golfemiraat Abu Dhabi en vloog via India en China naar Hawaï. Daaer moest het team rond Piccard en zijn collega André Borschberg (63) echter een pauze inlassen van negen maanden wegens beschadigde batterijen. Die hadden schade opgelopen tijdens de trip over de Stille Oceaan, een trip met een recordduur van vijf dagen en vijf nachten. Er was tijd nodig om de batterijen te herstellen en opnieuw op te laden, maar bovendien was het wachten op de ideale weersomstandigheden om opnieuw op te stijgen.

In Hawaï zaten Piccard en Borschberg ongeveer halverwege hun reis van ongeveer 35.000 kilometer rond de aarde. Er zijn 12 etappes voorzien, goed voor ongeveer 500 vlieguren. Doel van de reis is de mogelijkheden van milieuvriendelijke zonne-energie onder de aandacht te brengen.

Bron: www.hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-onderweg.dhtml

Eigen mening: Het feit dat er initiatieven worden ondernomen om milieuvriendelijke zonne-energie onder te radar te brengen. Dat het vliegtuig drie volledige dagen aan een stuk non vliegen vind ik zoals de titel zegt indrukwekkend. Ik houd wel in men achterhoofd dat volgens mij alleen de piloot aan boord was van het vliegtuig.Als het vliegtuig geen vracht kan dragen, heeft het weinig nut. Het artikel vermeldt natuurlijk wel dat dit een promo stunt was om de mogelijkheden van deze technologie te laten zien.Het is wel spijtig dat het vliegtuig zoveel onderhoud nodig heeft gehad vanwege beschadigde batterijen, dit is volgens mij niet zo goed als je de mogelijkheden van het product wilt laten zien. Ik vind het wel een hele goeie poging om de mogelijkheden van deze technologie te laten zien, want het vliegtuig heeft uiteindelijk wel dagen aan een stuk gevlogen. Hopelijk wordt deze technologie nog verder ontwikkelt zodat we wat minder op fossiele brandstoffen moeten vertrouwen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.