actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2013, 08:56
Daan.b*ns Daan.b*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 21
Giscorrectie benadeelt eerlijke studenten

bron : Belga
datum: 07/10/2013


De "giscorrectie", het systeem dat gokken bij multiple choice-examens bestraft, is toch niet zo rechtvaardig als algemeen werd aangenomen. Onderzoekers van de Universiteit Gent namen de proef op de som en stelden vast dat vooral de eerlijke student er nadeel van ondervindt. Dat meldt Het Nieuwsblad.
beluister
• "Studenten meer bezig met strategie dan met inhoud van cursus"
De "giscorrectie" wordt vooral bij multiple choice-examens in het hoger onderwijs toegepast. Het systeem dat opgang maakte in de jaren 80 is specifiek bedoeld om het gokken tegen te gaan. Bij elk fout antwoord gaat er immers een deel van de punten af.
Maar uit onderzoek van de Universiteit Gent blijkt dat het systeem ook nadelig kan werken voor studenten die wel goed gestudeerd hebben. "In theorie klopt dat systeem", zegt Martin Valcke, professor Onderwijskunde van de UGent in Het Nieuwsblad. "Voor studenten die vaak gokken, is het op die manier veel moeilijker om te slagen. Maar in de realiteit heeft het systeem nog een ander gevolg: heel wat studenten hebben angst om een fout antwoord te geven. Als ze niet honderd procent zeker zijn, vullen sommigen liever niks in. Zelfs als ze, via redenering, wel tot het juiste antwoord waren gekomen."
Uit het onderzoek blijkt voorts dat vooral goede meisjesstudenten door het systeem benadeeld worden. "Jongens vertonen immers evolutionair gezien een hoger gokgedrag.


mijn mening is dat ze het mogen afschaffen.
het werkt voor onzekere studenten zeer nadelig. ik ben er zelf nooit voorstander van geweest. als ik niet 100% zeker ben over mijn antwoord zou ik ook eerder niets aanduiden dan een gok wagen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.