actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2009, 17:03
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Noorderwijk
Posts: 78
Polen laat chemische castratie van pedofielen toe

Polen laat chemische castratie van pedofielen toe

22.10.2009 14:02

Kindermisbruikers in Polen moeten voortaan na het uitzitten van hun gevangenisstraf een chemische castratie ondergaan. De Senaat keurde donderdag in Warschau een overeenkomstige wijziging van het strafwetboek goed.
Rechtbanken zijn voortaan verplicht zedendelinquenten, die minderjarigen onder de 15 jaar hebben verkracht of incest hebben gepleegd met kinderen, voor de gedwongen behandeling te laten opnemen. Tot op heden was het aan de rechters voorbehouden om over deze maatregel te beslissen. Het parlement verhoogde bovendien de straffen voor kinderverkrachters. Ze riskeren nu drie tot vijftien jaar cel in plaats van twee tot twaalf jaar. Het Poolse Huis van Afgevaardigden, de Sejm, had de wet eind september al met slechts één tegenstem goedgekeurd. (DWM)

Bron: http://news.be.msn.com/politiek/art...entid=150385056

Eigen mening:
Deze mensen, pedofielen, zijn psychologisch ziek. Ze kunnen niet ontsnappen aan hun ‘vieze’ gedachten en daden. Ook na dat ze een straf en hulp gekregen hebben, zullen ze waarschijnlijk hervallen in hun slechte gewoonten. Ik vind dat chemische castratie een goede beslissing is van de Poolse Senaat. Door chemische castratie toe te passen, zullen ze minder dwangmatige lusten hebben die resulteren in aanranding en verkrachting. Hopelijk zullen er door deze beslissing minder kinderen het slachtoffer worden van deze ‘zieke’ mensen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2009, 19:19
foets foets is offline
steff.foets
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: meerhout
Posts: 41
Eindelijk eens een goed initiatief tegen pedofielen. Deze mensen komen er meestal met een korte celstraf vanaf en kunnen ze zo terug opnieuw beginnen. Hopelijk laat deze maatregel hun lusten vervagen waardoor er minder gevallen van verkrachting en dergelijke in Polen voorkomen.

België zou er beter ook een voorbeeld aan nemen!!!!!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2009, 02:07
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Stéphanie.Verreydt
Ik vind dat chemische castratie een goede beslissing is van de Poolse Senaat. Door chemische castratie toe te passen, zullen ze minder dwangmatige lusten hebben die resulteren in aanranding en verkrachting. Hopelijk zullen er door deze beslissing minder kinderen het slachtoffer worden van deze ‘zieke’ mensen.
Maar daardoor zijn ze toch niet gecastreerd 'in hun hoofd'? Anders gezegd: hun vieze en perverte gedachten tegenover medemensen zullen toch niet verdwijnen na dergelijk redelijk primitief 'Hak hem er af'?
Maar het afschrikkingseffect kan natuurlijk wel tellen, wat er ook van zij...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th October 2009, 14:21
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Voor chemische castratie

Ik ben een voorstander van chemische castratie. Zo is er toch een zekere controle over de lichamelijke (hormonale) gevoelens. Dat het geestelijke hierdoor niet word behandeld is een minpunt. Daarom vind ik dat chemische castratie mag op voorwaarde dat pschylogische hulp niets uithaalt.
Daarnaast vind ik dit een betere oplossing als 'afschrikmiddel' dan de elektronische schandpaal. Pedofielen aanduiden op een site, vind ik schending van de privacy. Maar belangrijker vind ik dat ze zo geen 2e kans kunnen krijgen om hun leven te beteren.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th October 2009, 15:29
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Ik vind het ook een goed initiatief van de Poolse staat. Ik had nooit durven denken dat zoiets goed gekeurd zou worden.

Volgens mij moet dit pedofielen wel afschrikken om hun lusten te verwezenlijken. Maar als je met zo'n bedoelingen op de aardbol rondloopt, is dit gevoel denk ik sterker dan de mens zelf.

éen ding zit mij nog wel dwars, waarom beperkt de leeftijd van de kinderen zich maar tot 15 jaar en niet tot 18 jaar?
Voor de rest ben ik er totaal mee akkoord, nu alleen nog hopen dat het de moeite loont!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th October 2009, 16:27
nick.vanpeer nick.vanpeer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 36
Hopelijk denken Poolse pedofielen nu eerst wat na, voor ze tot de daad overgaan. De goedkeuring van deze "wet" lijkt mij toch voornamelijk als doel te hebben, mogelijke misdaden te voorkomen.
In België zou men eens moeten overdenken eenzelfde strategie te hanteren. Of zoals men in Amerika doet, met plakkaten en dergelijk aangeven dat er een pedofiel in de buurt woont. Ik vind dat men dergelijke mensen niet hard genoeg kan straffen, de facto zijn het geen mensen.

Oké, er zijn mensen die veranderen. Maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn. Ik zou het zaakje niet betrouwen, moest ik weten dat er een pedofiel in mijn buurt woont, ook al is hij zogezegd "genezen". De vraag is: kan men van zo'n geestelijke kwelling wel genezen?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 25th October 2009, 11:40
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
Eindelijk!
Hopelijk gaat deze wet de grenzen over en komt er bij ons een soortgelijke wet. Vooral het feit dat sommige pedofielen maar 2 jaar moeten zitten is regelrecht schandalig. Deze mensen moeten ze minstens levenslang volgen, hun zieke geest kan leiden tot een gevaar voor de maatschappij.

Het castreren van deze mensen is denk ik vooral bedoeld als afschrikmiddel voor potentiële pedofielen. Het is een drastische maatregel maar het is zeker en vast een goede maatregel om het 'wapen' van de pedofielen te verwijderen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 27th October 2009, 18:06
Yannick.Vissers Yannick.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 30
Pedofilie kan niet en mag van mij zwaar bestraft worden. Maar of dit een oplossing is betwijfel ik toch. Mensen die psychologisch ziek zijn moeten volgens mij begeleid worden, en als dat niet helpt moeten ze geïnterneerd worden. En ik betwijfel dat het een echt afschrikkingseffect zal hebben, als mensen psychologisch ziek zijn zullen ze deze dwang sowieso hebben en niet stil staan bij de gevolgen. Dat zie je ook in landen waar de doodstraf nog bestaat, daar gebeuren ook nog steeds misdrijven...
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 27th October 2009, 20:06
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 72
Ik heb dezelfde mening als Yannick. Volgens mij is chemische castratie niet DE oplossing, maar hebben deze mensen inderdaad psychologische hulp nodig.
Ik bedoel maar: Moet een dief zijn handen afgekapt worden? Moeten een voyeur zijn ogen uitgestoken worden? Als iemand iets ontkent, moet je die persoon dan martelen totdat hij/zij toegeeft?
Waar zijn we toch mee bezig? Was vroeger zoveel beter dat ze terug die straffen gaan opgraven?

[Even tussen haakjes: Ik las ergens in een post "Het is een drastische maatregel maar het is zeker en vast een goede maatregel om het 'wapen' van de pedofielen te verwijderen." Maar castratie is toch niet hetzelfde als chemische castratie...? Of versta ik het verkeerd?
Chemische castratie = Er met een medicijn voor zorgen dat mannen minder testosteron in hun bloed krijgen, dan hebben ze minder belangstelling voor seks.
Bron: http://www.washetmaarwat.nl/bioblog/?p=451 ]
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.