actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 13:10
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Nepagenten uit Nederland viseren Belgische chauffeurs

Een bende Nederlandse nepagenten licht in Breda Belgische chauffeurs op. De Belgen worden geviseerd door de bende, aldus de Nederlandse politie. Dat meldt Gazet van Antwerpen.
Het verhaal kwam aan het licht toen Nick (30) uit Antwerpen door twee mannen in politie-uniform tegengehouden werd. De Antwerpenaar kreeg een boete van 560 euro omdat hij 130 kilometer per uur reed waar hij eigenlijk maar 100 mocht rijden, maar had geen geld bij. ‘Geen probleem’, zeiden de agenten, en ze reden met de man naar een bankautomaat. Nick betaalde 350 euro en mocht beschikken.

Vreemd, vond Nick, en dus stapte hij naar de politie. Daar bleek dat er iets niet klopte. ‘Het nummer van het proces-verbaal is vals en het bedrag van de boete klopt niet’, zegt de Nederlandse regiopolitie in Gazet van Antwerpen.

Dat net de Belg uit het verkeer gehaald werd door de nepagenten, blijkt geen toeval te zijn. ‘Belgen spreken de taal, maar kennen de Nederlandse reglementeringen en boetetarieven vaak niet’, aldus de politie. ‘Ze betalen dan maar zodat hun auto niet in beslag genomen wordt.’

De nepagenten spelen hun rol overtuigend, aldus de slachtoffers. ‘Vraag eerst een badge wanneer agenten uit een anoniem voertuig naar je toe komen’, raadt de politie aan.

Mening:
Mijn eerste gedachte was dat enkel simpele zielen in deze valstrik zouden trappen. Maar als ik er verder over nadenk dan kom ik tot een ander conclusie. Mensen die worden aangehouden door politie en zeker in het buitenland, gaan zichzelf nooit de vraag stellen of dit wel echte agenten zijn of oplichters. Maar als de agent voorstelt om mee tot de bankautomaat te rijden, zou ik het toch wel eigenaardig vinden.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131003_00772608 03/10/13
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.