actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2011, 10:41
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Al 180.000 volstrekt legale radarverklikkers in België

Al 180.000 volstrekt legale radarverklikkers in België

De "Mini Coyote", een apparaatje dat vaste maar ook mobiele flitscamera's signaleert, is in België al aanwezig in 180.000 auto's. Het toestel is pas twee jaar op de markt, het is volledig legaal en aan een blitzcarrière bezig in Europa.

De Mini Coyote wordt gemaakt door de Franse firma Sagem. In het handvol landen waar het toestel gelanceerd werd zijn in totaal bijna 1 miljoen Coyotes over de toonbank gegaan.

Het toestel is, in tegenstelling tot technische radardetectoren, legaal om het werkt volgens het principe van de gegevensuitwisseling tussen personen. Als drie gebruikers de aanwezigheid van een radar registreren binnen een bepaalde tijd, wordt hij opgenomen in het alarmsysteem.
"Uw volste recht"

"Als u uw buurman ervan op de hoogte wil brengen dat u ergens een politievoertuig hebt gezien, kan niemand u daarvan weerhouden en hebt u daar het volste recht toe. Nogal wat politici willen dat veranderen en verbieden. Maar het doel is niet om het de snelheidsduivels gemakkelijk te maken. Integendeel, het is de bedoeling dat de chauffeurs zich houden aan de opgelegde limieten", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Ook locaties van werven van wegenwerken en files kunnen via de Mini Coyote gedeeld worden. De invoerder van het toestel verwacht dat de verkoop dit jaar met 20 procent zal stijgen ten opzichte van 2010. De introductie van een nieuw model moet deze doelstelling zeker haalbaar maken. In de laatste versie is er een knop voorzien die u direct met Touring Wegenhulp in verbinding stelt. Het is niet meer nodig om te bellen en om uit te leggen waar u zich bevindt.

Het OIVO (onderzoeks- en informatiecentrum voor verbruikersorganisaties) bevestigt de legaliteit van het apparaat. Volgens juriste Anaïs Deville van OIVO is er tot dusver "geen enkele melding van een probleem inzake het gebruik of inzake de goede werking van het toestel".

Bronvermelding: http://www.gva.be/
Mening: Persoonlijk ben ik wel voor dit systeem, maar ik denk dat er vele mensen zijn die deze radars voor een andere reden gebruiken dan de fabrikanten het op de markt hebben gebracht. Zij geven de uitleg dat ze de mensen bewust willen van maken dat ze zich bewust zijn van de snelheden die ze moeten aannemen. De mensen denken, als ze zo'n radar hebben, dat ze een snelheid mogen kiezen en als de radar begint te tuten op de rem oumoeten gaan staan. Persoonlijk zou ik dit ook wel doen, maar niet zo extreem dan sommige andere mensen. Als de politie weet dat je zo'n radar hebt, kan die worden afgenomen. in het artikel staat wel dat deze radars legaal zijn, maar ik denk toch dat je deze moet inleveren als de politie je hiervoor tegen houdt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2011, 10:53
Tine.Suykerbuyk Tine.Suykerbuyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Essen
Posts: 75
Uiteindelijk is het systeem van dit apparaat niet zo vernieuwend. Vaste flitspalen zijn immers gekend door wie er vaak voorbij rijdt, en mobiele flitsers worden al snel gesignaleerd en doorgegeven door de automobilisten. Mij lijkt me ook niets verkeerd aan dit systeem, want ook op de radio wordt constant gemeld waar je geflitst wordt. Deze luisteraars weten dan wanneer zij zich aan de snelheid moeten houden en wanneer niet. Ook op de radio is dit legaal omdat mensen vanzelf hun snelheid zullen aanpassen als ze weten dat er een flitser staat. Niet goed voor de staatskas, maar wel voor de verkeersveiligheid. Uiteindelijk blijft de problematiek dat er op andere plekken te snel gereden wordt, maar daar heeft dit apparaat niet ontzettend veel verandering in gebracht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.