actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2011, 10:48
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Gangsters dreigen vingers bejaarde vrouw af te snijden

Gangsters dreigen vingers bejaarde vrouw af te snijden
MECHELEN - Een vrouw van 82 werd in de nacht van zaterdag op zondag in haar huis overvallen door twee mannen, die dreigden haar vingers af te snijden als ze hen niet de code van haar bankkaart gaf. De rovers gingen aan de haal met geld en juwelen.

Maria Van Deyck (82) uit de Nekkerspoelstraat in Mechelen heeft zaterdagnacht doodsangsten uitgestaan toen ze thuis door twee boeven werd overvallen. 'Ik werd wakker van lawaai. Eerst dacht ik dat het van bij de buren kwam, maar plots ging de deur van mijn slaapkamer open en stonden daar twee mannen. Een beeld dat ik nooit meer zal vergeten', vertelt de zwaar aangeslagen vrouw. 'Ze sleurden me uit mijn bed en legden me op de grond. Ze zeiden dat ze brave mannen waren en alleen maar geld en juwelen wilden. Ze voegden er nog aan toe dat ze hadden horen vertellen dat ik rijk was.'

Huid kapotgerukt

De twee gangsters rukten het uurwerk van haar pols. 'Daarbij hebben ze mijn huid kapotgetrokken. Ook een hanger waarin een ring van mijn moeder was verwerkt, hebben ze meegenomen. Voor mij had die emotioneel een grote waarde. Ik hoopte dat ik nog alarm kon slaan door op het knopje van mijn alarmtoestel van de mutualiteit te drukken, maar ook dat hebben ze me afgenomen.'

Telkens de bejaarde vrouw wou rechtstaan, werd ze door de indringers opnieuw tegen de grond gewerkt. 'Ze vonden het geld dat ik in mijn deken had verstopt. Daarna legden ze de deken over mijn gezicht zodat ik niets meer kon zien. Toen ze mijn bankkaarten hadden gevonden, eisten ze dat ik hen de geheime code gaf. Eerst gaf ik een foute code maar blijkbaar hadden ze dat door. We gaan je vingers afsnijden als je de verkeerde code geeft, zeiden ze. Uiteindelijk heb ik hen de juiste code gegeven. Wat kon ik anders doen?'

Op blote voeten

Zodra de overvallers de benen hadden genomen, opende Maria het raam van haar slaapkamer en riep luidkeels om hulp maar niemand reageerde. Uiteindelijk rende de bejaarde vrouw op haar blote voeten en in slaapkledij de straat op. Ze belde bij enkele buren aan maar kreeg ook daar geen gehoor. Een automobilist ving de vrouw op en alarmeerde de politie.

Nadat ze haar verwondingen had laten verzorgen werd Maria door familie opgevangen. 'Ik ben blij dat ik het nog kan navertellen. Ik dacht echt dat mijn laatste uur geslagen was', zegt ze. 'Hoe het nu verder moet, weet ik niet. Ik denk dat ik 's nachts niet meer alleen in mijn huisje zal durven blijven. De film van de overval zal zich in mijn hoofd blijven afspelen.

Bronvermelding: http://www.nieuwsblad.be/article/

Mening: Wat een afschuwelijk trauma voor deze bejaarde vrouw. Deze gebeurtenis zal ze voor de rest van haar leven blijven dragen. Met inbreken ben ik helemaal niet mee akkoord, maar als ze inbreken nemen ze mee wat ze willen hebben en laat de mensen zelf met rust. De twee mannen die inbraken bij Maria hebben waardevol materiaal meegenomen die haar zeer dierbaar waren. Dit brengt dan nog veel meer emoties met zich mee. Ik hoop uit de grond van men hart dat de politie deze twee mannen te pakken krijgen, zodat de vrouw van 82 jaar haar waardevolle spullen terug kan krijgen, zoals bijvoorbeeld de ring van haar moeder.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.