actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2010, 14:56
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Facebook vindt e-mail opnieuw uit

BRUSSEL - Het sociale netwerk Facebook krijgt een nieuwe berichtendienst. Maar het gaat niet om een eigen Facebook e-mail, zoals de geruchtenmolen had verwacht. Wel om wat het bedrijf een ‘sociale inbox’ noemt.
‘Wij denken niet dat een modern berichtensysteem e-mail zal zijn’, zei CEO Mark Zuckerberg. Facebook beschikte al over een eigen berichtendienst, die volgens Zuckerberg gebruikt wordt door 350 miljoen mensen om 4 miljard berichten per dag te sturen. Die berichtenfunctie wordt nu uitgebreid, maar het wordt geen traditionele e-mail dienst. Ook al krijgen alle Facebook gebruikers wel een Facebook e-mail adres.

Een belangrijk verschil met e-mail is dat berichten geen titel hebben. Ook typische e-mail functies als ‘cc’ en ‘bcc’ bestaan niet. Bovendien worden de berichten in de inbox geordend op basis van uw Facebook vriendenlijst. Conversaties met vrienden zijn dus snel terug te vinden. Het hele systeem is volgens het bedrijf eerder gebaseerd op chat dan op e-mail.

Facebook gaat dus niét, zoals werd verwacht, rechtstreeks de concurrentie aan met Googles Gmail dienst. De sociale inbox heeft in feite meer gemeen met Google Wave, Googles (mislukte) poging om e-mail en instant messaging met elkaar te verzoenen. Al mag Facebook hopen dat de gelijkenis niet te groot is: de meeste gebruikers vonden Google Wave te verwarrend, en Google besliste eerder dit jaar om het op te doeken.

Zuckerberg vertelde tijdens de voorstelling van de berichtendienst dat scholieren e-mail te traag vinden, ze sturen liever SMS-berichten of Facebook-berichten.

Algemeen werd verwacht dat Facebook op het punt stond een ‘Gmail killer’ te lanceren. Die indruk was onder meer veroorzaakt door de scherpe confrontatie tussen Facebook en Google de voorbije dagen. Google blokkeerde daarbij de mogelijkheid om Gmail adressenlijsten naar Facebook te kopiëren.

De marktleiders voor e-mail zijn Microsoft (met bijna 400 miljoen Hotmail adressen) en Yahoo (zo’n 300 miljoen). Ook zij hoeven zich niet meteen enorme zorgen te maken. Maar Facebook rekent er wel op, dat jongeren liever op deze nieuwe manier zullen willen communiceren.

De nieuwe Facebook berichtendienst zal over de komende maanden geleidelijk worden gelanceerd. Alleen wie een uitnodiging krijgt, zal de nieuwe dienst kunnen gebruiken, aldus Mark Zuckerberg.

Bron: http://www.destandaard.be

Eigen mening:
Omdat mijn keuzevak informatica is vond ik dit wel een interessant artkel. Ik vraag me af hoeveel accounts we binnenkort gaan hebbben en hoeveel tijd we gaan moeten besteden om alle e-mails/berichten te checken want men verwacht zo goed als onmiddellijk een antwoord. De sociale druk gaat volgens mij alleen nog maar toenemen door dit soort van uitvindingen. Maar we kunnen bijna niet anders dan mee te evolueren in deze digitale wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.