actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2015, 08:03
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
Burgerwacht die Amerikaanse tiener doodschoot zelf neergeschoten in Florida

Burgerwacht die Amerikaanse tiener doodschoot zelf neergeschoten in Florida

George Zimmerman, de burgerwacht die in 2012 de ongewapende zwarte tiener Trayvon Martin doodschoot, is lichtgewond geraakt tijdens een schietpartij in Florida. Zimmerman werd overgebracht naar het ziekenhuis, de vermoedelijke dader is gearresteerd.

Zimmerman raakte lichtgewond tijdens een schietincident in de Amerikaanse staat Florida. Hij zou in het gezicht zijn geschoten. Volgens de politie zou het om een geval van verkeersagressie gaan, maar wordt de zaak nog verder onderzocht.

Zimmerman werd in juli 2013 vrijgesproken voor de dood van de 17-jarige Trayvon Martin. Eind februari van dit jaar oordeelde het Amerikaanse ministerie van Justitie dat er ook onvoldoende bewijs was dat Zimmerman Martin had doodgeschoten omwille van een racistisch motief.

Zimmerman haalde nadien zwaar uit naar de Amerikaanse president Barack Obama, die het raciaal geweld in de VS had aangeklaagd. "Als ik een zoon had, zou hij eruitzien als Trayvon", had Obama gezegd. Volgens Zimmerman wakkerden de uitspraken van de president de raciale spanningen in de VS nog aan en had Obama zich niet mogen bemoeien met wat volgens Zimmerman "een duidelijk geval van zelfverdediging" was.

Begin dit jaar werd Zimmerman ervan beschuldigd zijn vriendin mishandeld te hebben, maar het kwam niet tot een zaak omdat de vrouw haar klacht weer introk. Ook in november 2013 werd hij al eens opgepakt na een melding van huiselijk geweld.

Bron: De Morgen, 11/05/15
http://www.demorgen.be/buitenland/b...orida-a2317085/

Eigen mening: George Zimmerman werd vrijgesproken voor de dood van Trayvon Martin. Enerzijds begrijp ik zijn frustratie tegenover de uitspraken van president Barack Obama. Een president moet ten eerste altijd achter de burgerwacht staan. Bovendien blijft iemand onschuldig tot zijn schuld effectief bewezen is. Anderzijds begrijp ik de uitspraken van president Obama ook wel. Als je het verleden van Zimmerman bekijkt ziet dit er absoluut niet rooskleurig en geweldloos uit. Hij werd eerder opgepakt voor huiselijk geweld, bovendien werd hij ervan beschuldigd zijn vriendin mishandeld te hebben. Ik vind dat hij door zijn verleden vrij agressief overkomt. Een burgerwacht is er normaal in het belang van iedereen, van welk ras dan ook. Het is dan ook onverantwoord om een ongewapend persoon dood te schieten uit zelfverdediging. Naar mijn mening is in ernstige gevallen een niet-dodelijk schot in bijvoorbeeld een been of arm wel geoorloofd wanneer je werkelijk bedreigd wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.