actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2008, 20:14
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Wie zich wil laten dopen ....

Enkele foto’s voor diegene die zich willen laten dopen…

http://standaard.typepad.com/cafefoto/2007/10/doop.html

Enkele ervaringsverhalen....

http://www.guido.be/desktopmodules/...abid=0&pageid=0

Gaia klaagt terecht deze dopen aan...
http://www.nieuwsblad.be/Article/De...dmf08122006_085


Veel plezier !

Laatst aangepast door Eveline.Vanderheijden : 16th October 2008 om 23:38.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th October 2008, 20:32
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik heb ook nooit begrepen waarom je zou betalen om jezelf te laten besmeuren met hopen vetzakkerij. Beats me.
Als je er niet bij kan horen zonder gedoopt te zijn, tja...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2008, 20:22
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Belachelijk gewoon

Ik vind het hele gedoe rond dopen overroepen. Als je je laat dopen ben je cool, kom je stoer over, hoor je erbij, ben je super.. Belachelijk gewoon.

Je wordt genegeerd, belachelijk gemaakt, besmeurd met allerlei vunzige smeerseltjes, ...

Het idee erachter vind ik wel goed: je zit in een studentengroep, je krijgt meter of peter waarbij je terecht kan als je moeilijkheden hebt, je maakt vele vrienden, ...
Maar waarom dan al dat belachelijk gedoe? Misschien moeten we daar eens bij stilstaan en een beetje afremmen. Feesten e.d. moet fijn zijn, maar elkaar vernederen om je te amuseren? Dat gaat er gewoon over.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st October 2008, 21:15
Lien Hooyberghs
Gast
 
Posts: n/a
Ik vind het idee dat erachter zit net niét goed! Enkel als je je laat dopen, krijg je een peter of meter toegewezen die je kan helpen bij de lessen. Moest ik me dan toch laten dopen, zou dat de enige reden zijn. Je hebt dan iemand waar je raad aan kan vragen.

Een doop kan natuurlijk ook leuk zijn (dan denk ik aan mijn chiro-periode)! Zolang het gewoon elkaar smerig maken is en niet-zo'n-alledaagse-dingen doen zit ik er niets mee in! Maar ik denk wel dat het in de studentendopen er vaak hevig aan toe gaat (bekijk de links van Eveline)...


Voor al diegenen die zich toch laten dopen... succes!

Lien
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 21st October 2008, 21:25
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
verkeerd begrepen denk ik..

Ik bedoelde met 'het idee hierachter' zuiver het "idee". Niet dat je je eerst moet laten dopen vooraleer je van deze voordelen kan profiteren. Ik bedoelde dat dit "idee" standaard zou moeten worden toegepast in onze school.

In mijn vorige school, St. Ursula, kon je vanaf je 3de jaar kiezen tussen het Lyceum (ASO) of Instituut (BSO en TSO).
Bij ons, in het lyceum, kregen de derdejaartjes per klas enkele peters en meters toegewezen waar ze naar toe konden gaan als ze wilden, voor al dan niet schoolse problemen.
Dit systeem zou bij ons ook van toepassing moeten zijn. Dat je per vak een peter of meter zou krijgen waar je met mogelijke vragen naar toe kan.

Ik hoop dat dit voor verheldering heeft gezorgd

Groetjes
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.