actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2007, 15:53
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Unhappy Vrouw dreigt met dochtertje van dak te springen

Een doldwaze Peruaanse vrouw heeft gedreigd om met haar jonge dochter van een dak te springen omdat ze van de politie haar sportcafé moest sluiten. De vrouw moest volgens de Nederlandse krant 'De Telegraaf' haar bar sluiten omdat buurtbewoners hadden geklaagd over geluidsoverlast. Deze roekeloze daad lokte heel wat misprijzen uit in Peru.

Bekijk de beelden:
http://www.liveleak.com/view?i=835_1190852769
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2007, 20:22
Elke Peeters Elke Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Grobbendonk
Posts: 10
Vrouw dreigt met dochtertje van dak te springen :(

Ik denk dat de vrouw zo haar reactie wou uiten,zo was zo aangedaan dat ze haar zaak moest sluiten dat ze aandacht wou trekken door van het dak te springen met haar dochter. Wat uiteraard niet goed te praten is,ze heeft te fel gereageerd vind ik. Zoiets begrijp ik soms niet,dat mensen andere bij hun problemen betrekken en dat vind ik spiijtig zeker als het gaat over kinderen.

Groetjes Elke
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2007, 10:50
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Het is natuurlijk heel erg voor een man of vrouw wanneer deze zijn of haar zaak moet sluiten. In dit geval is het ook niet tof voor de vrouw dat ze haar café moet sluiten. Maar ze had ook kunnen praten over de zaak. Het gaat blijbkaar op geluidsoverlast, probeer dan een compromis overeen te komen. Maar aandacht zoeken door te dreigen van het dak te springen samen met je dochtertje, dat kan niet vind ik! Je brengt niet jezelf in gevaar, maar ook anderen (Ook al ben je niet van plan te springen, dat weet je nooit!) Ik vind dit een dwaze daad, die je alleen maar negatieve aandacht bezorgd, en geen positieve. Ik denk niet dat dit een goeie manier is om je zaak proberen te redden! Hoe hopeloos je ook bent..
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st October 2008, 14:53
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: grobbendonk
Posts: 119
Ik denk dat er twee kanten aan dit verhaal zijn. Langs de ene kant begrijp ik de reactie van de mevrouw wel. Waarschijnlijk zag ze geen toekomst meer nu ze haar café moest sluiten. Dit was waarschijnlijk dan ook haar enige bron van inkomsten..
Maar ik vind het zo verkeerd dat mensen steeds meer hun kinderen bij zulke situaties betrekken.
Het is zo traumatiseerd voor kinderen die zoiets meemaken.
Ik ben nog steeds van mening dat praten de enige manier is om zulke problemen op te lossen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st October 2008, 15:45
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Ik begrijp de vrouw wel, het was misschien een schok voor haar.
Maar dan nog ... Dan doe je zoiets niet !
Dan zoek je een oplossing, dan doe je jezelf iets aan als je dat persé wilt doen, maar je betrekt er je kind toch niet bij!
Dat kind heeft dat zelf niet gezocht ! Arm meisje, stel je voor dat je eigen moeder zo hysterisch en paniekerig wordt en je zegt dat je met haar van het dak moet springen ... .
Wat gaat er dan door je heen?
Ik vind deze daad niet te verantwoorden, zelfs al begrijp ik de vrouw.
Ze had gewoon anders moeten reageren dan dat ze nu gedaan heeft.
Ze heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt voor iedereen en hiermee heeft ze haar café nog niet terug!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd October 2008, 14:47
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147

Wat is dit??Dit is toch niet langer menselijk?
Als de politie tegen de vrouw zegt dat ze haar café moet sluiten, dan moet ze haar dochtertje hierbij toch niet betrekken, laat staan haar leven willen afnemen!! Want hoe oud is deze kleine pruts?? Volgens mij nog geen jaar!
Ik begrijp deze reactie absoluut niet!
En wat wil deze vrouw hiermee bereiken? Dat ze haar café weer mag opendoen?
Wel ik hoop allesinds dat ze de voogdij van haar afnemen en dat ze nooit nog dergelijke zaak mag opendoen.
Ze hoort thuis in de psychiatrie!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 2nd October 2008, 19:54
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122


Eerst en vooral wil ik zeggen dat het logisch is dat deze vrouw kwaad is. Haar café was hoogstwaarschijnlijk haar kostwinning. Maar moet je daarvoor je kind traumatiseren?

Ik heb net de videobeelden bekeken. Ik zit nu ook helemaal verdwaasd achter mijn computer. Ik werd gewoon misselijk van die beelden!
Denk toch aan de veiligheid van dat meisje . Zelfs als de vrouw niet van plan was om te springen, bracht ze het leven van haar kind in gevaar. Het meisje wiebelde heen en weer. De moeder hield haar vast als een pop... Als de vrouw nu enkel aandacht wou trekken door te dreigen en ze liet haar kind vallen, had zij zichzelf ooit kunnen vergeven?

Gisteren postte ik een krantenbericht over een vrouw die haar baby vermoordde uit schrik haar nieuwe vriend te verliezen. Wat hebben vrouwen tegenwoordig toch met kinderen doden of pijn doen?

Sprakeloos word ik van zulke dingen..
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 5th October 2008, 15:31
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ergens in het logisch dat deze vrouw kwaad is natuurlijk, maar dat ze dan haar dochter hierbij betrekt... , dat vind ik wel wat te ver gaand. Misschien had deze vrouw eerst eens met de buren moeten gaan praten. Als ze dan tot een compromie komen, was er niet veel aan de hand.
Ik vind dat deze vrouw overgereageert heeft. Ook al zou dat mijn café geweest zijn, dan nog zou ik mijn kind er buiten laten!!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 13th October 2008, 20:32
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Re: vrouw dreigt met dochtertje van dak te springen

Van zo'n beelden krijg ik kippenvel. Ik begrijp dat de vrouw aandacht wil en overstuur is omdat ze haar werk kwijt is. Maar deze reactie gaat me toch wel te ver. Ze staat daar op dat dak te zwieren met haar dochtertje alsof ze het meisje elk moment naar beneden gaat laten vallen. Hoe hard ik ook probeer om haar reactie te begrijpen, het lukt me niet.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 30th December 2008, 10:50
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 70
Zoiets doe je gewoon niet. Ik vind dit er over gaan. Je kan andere zaken ondernemen om je standpunt duidelijk te maken. Is het gewoon om aandacht te trekken of zou ze echt gesprongen hebben? Dit is de vraag die ik me bij deze situatie stel.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 30th December 2008, 18:16
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: grobbendonk
Posts: 119
Amai!! Dat is echt wel gruwelijk. Ik vind het zo oneerlijk dat de meeste hopeloze moeders telkens hun kinderen bij de problemen betrekken. Je bent toch volwassen genoeg om zelf oplossingen te zoeken, maar betrek er toch niet telkens onschuldige kindjes bij. Iedereen beslist over zijn eigen leven.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 30th December 2008, 18:53
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 67
Dit is toch wel zwaar overreageren. Je kent de voorgeschiedenis van de vrouw natuurlijk niet maar toch... Ook moeten mensen eens leren dat als ze dan toch zichzelf van kant willen maken ze daar niemand in mee hoeven te trekken. Als mensen zelfmoord plegen kwetsen ze al anderen. Ze moeten dan niet nog meer personen erbij betrekken. Dan vergroot je dit drama enkel nog meer....
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 30th December 2008, 20:18
Billy Bosmans Billy Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hallaar
Posts: 40
Mensen zijn tot alles in staat haar reactie verbaasd me niet zo veel, maar je moet je eigen baby dochter die er weinig of niks mee te maken heeft mee in sleuren. Wel de informatie is hier wel schaars maar we weten niet of hier mee is over is geklaagd als dat zo moest ze al maatregelen al hebben genomen. Anders zou het misschien niet zo ver zijn gekomen. Maar kan ook dat ze die mogelijkheden tot verhindering niet heeft.

Haar reactie was onterecht en belachelijk, er zijn veel betere manieren om zoiets op te lossen, zonder je dochter te gebruiken als middel. Praten kan soms meer oplossen en die vrouw zal in haar gebied nu wel bekend gaan staan voor die zelfmoordpoging met dochter.

Maar nu zien hoe het gaat aflopen.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 30th December 2008, 20:36
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Dit is zo erg.
Als de vrouw zo nodig een eind wil maken aan haar leven, dat ze dan maar doet, maar dat ze er dan toch voor zorgt dat haar kind veilig is bij haar ouders of bij weet ik veel wie. Ik vind niet dat je je kind mag meesleuren in je eigen miserie, dat verdient dat kindje helemaal niet. Dat kind kan er niet aandoen dat ze haar café moet sluiten, en het heeft er zeker niet voor gekozen.
Ik begrijp de reactie van de vrouw, het is inderdaad heel erg dat ze haar café moet sluiten, maar ik vind ook wel dat deze reactie een beetje ( naar heel veel ) overdreven was en zeker omdat ze haar kind erin meesleurt.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 30th December 2008, 21:28
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Wat voor een laffe daad is dit. Het is misschien cru om te zeggen, maar als ze zonodig van het dak moest springen kan dit best zonder dochter.
Langs de andere kant heeft de vrouw het wel "goed" bekeken. Het feit dat haar dochtertje ook van het dak zou springen lokt natuurlijk meer reactie uit. Een wanhoopsdaad zodat ze haar café kan behouden.
Ik ben wel benieuwd naar de afloop van dit verhaal...
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 31st December 2008, 18:07
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Als je om die reden van het dak wil springen dat is wel overdreven. Als je op dak wil kruipen dan laat dan je kind achter zij hebben er niks mee te maken, deze ervaring kan nog goed zijn om een trauma over te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.