actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd March 2008, 17:56
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Angry Slechtste ouders ter wereld foppen kind

Kleine Jonathan dacht een Xbox-spelcomputer te krijgen als kerstcadeau, maar kwam bedrogen uit. Zijn ouders lieten een lege Xbox-doos inpakken en legden het 'geschenk' onder de kerstboom.

Wanneer Jonathan uit teleurstelling en frustratie in tranen uitbarst, lachen zijn ouders zich een breuk. "Jonathan, we kunnen zoiets niet betalen. Kijk naar de camera en ween," zegt een stem terwijl een bulderlach dienstdoet als achtergrondgeluid.
Kleine 'troost' voor de jongen: de doos bleek toch niet helemaal leeg te zijn, er zaten een paar t-shirts in.

De website engadget.com heeft de jongen inmiddels een Xbox beloofd, 'gezien adoptie niet mogelijk is'. De site kreeg talloze reacties, waaronder zelfs eentje van Microsoft, de producent van de Xbox.

Bekijk hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=VhO-OE931D4

Gazet van Antwerpen - 3 maart 2008

Mijn mening: Dit gaat er gewoon over. Als je als ouders zoiets niet kan betalen, moeten er ook geen grappen over gemaakt worden. Maak je kind niet onnodig blij, want het is gewoon schandalig. Ik ben blij dat het kind een Xbox cadeau krijgt, maar toch zal er steeds iets wringen bij dat kind.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd March 2008, 19:48
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Dit is echt niet normaal! Dit is niet alleen een vreselijk slechte opvoeding, dit is gewoon pesten en enorm slechte humor.

Ik kan begrijpen dat mensen een X-box niet kunnen betalen, maar leg dit dan uit aan je kind. Eventueel kan je zelfs zeggen dat als hij er echt een wil, hij er zal voor moeten sparen.

Ik had echt medelijden met het jongetje toen ik het filmpje zag!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd March 2008, 20:16
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Oké, het is slecht om dit op internet te zetten en blabla

MAAR:

Als je de uitleg bij het filmpje leest:

"My mom decides to buy my brother an Xbox 360 for christmas. We leave that night and return the next morning to find he has sneaked a look....just as my mom thought he would, this is the result...and yes he did get the game i will try to post the second video"

==> als dit klopt heeft de jongen de Xbox dus wel gekregen, maar deden ze dit omdat hij al gekeken had wat hij ging krijgen...

Dit brengt toch een nuance in het verhaal
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd March 2008, 22:50
Jelle Van loon's Avatar
Jelle Van loon Jelle Van loon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Loenhout
Posts: 56
Inderdaad, een BEETJE een nuance-verschil, maar toch...
Ik vind dat hij dan toch te hard gestraft wordt! Elk kind wil toch zo snel mogelijk weten wat er in zijn/haar cadeau zit? Er zijn zelfs genoeg volwassenen die het niet kunnen laten stiekem in de pakjes te kijken.
De reactie van de jongen voor het openen van de doos zegt al genoeg over de reactie die zal komen na het openen ervan. Ik vind dit echt erg, de blik in zijn ogen... Daar word je stil van.
En dan de manier waarop die camera het jongetje blijft filmen en erop inzoomt, men lijkt er echt plezier in te hebben (net zoals die persoon die op de achtergrond niet meer bijkomt van het lachen)

__________________
In vandaag ligt een deel van het verleden,
en dat samen neem je weer naar morgen mee.
En uit de dingen die wij gisteren deden,
ontstaat uiteindelijk ieder nieuw idee...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th March 2008, 09:25
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Ik had de tekst bij het filmpje niet gelezen, maar het filmpje waar het kind in het geheim in zijn pakje kijkt, staat niet op internet. Je kan gelijk welke tekst bij het filmpje zetten. Dat er op de achtergrond gelachen wordt, zegt bij mij wel genoeg. Als ze een X-box niet kunnen betalen, moeten ze dit aan het kind uitleggen. Misschien hebben ze wel niet toevallig zo een filmpje opgenomen en op youtube gezet, want hij heeft nu toch een Xbox gekregen, terwijl zijn ouders dit "misschien" niet konden betalen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th December 2008, 22:31
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Angry weer hetzelfde

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...oor-kerst.dhtml

Dit jaar weer hetzelfde verhaal. Al hadden ze deze keer wel truien in de doos gedaan.
Da moeder zegt nog: kijk naar de camera en ween.
Zoiets zeg je toch niet, en je zet zo een filmpje toch niet op het internet.
Het kind word vernedert voor heel de wereld. Hoe zullen schoolgenootjes hierop reageren. DIt is gewoon te erg voor hem.
Hoe gaat hij reageren als je hem in de toekomst nog een pakje geeft.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 30th December 2008, 22:39
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Wat een gemene streek!
Leedvermaak noemt men dat! En dan nog wel lachen met het leed van je eigen kind.
Dit is dus een goed voorbeeld van slechte ouders!
Als je "haha" geen X-BOX kan betalen, moet je je zoon ook niet foppen met zoiets!
De jongen heeft zich, naar mijn mening, sterk gehouden!
Ook al komt de X-BOX er toch nog, het is en blijft NIET grappig!
Straf je zoon dan op een andere manier!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 30th December 2008, 23:07
Jeff Diels Jeff Diels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Poederlee
Posts: 39
Waar is dit gebeurt weet iemand dat?
Ik wil dat jongentje gerust adopteren. Hier gaat hij nog gelukkiger zijn dan bij zijn ouders. Wie doet in godsnaam zoiets. Als ik ze ooit tegenkom dan zeg ik wel eens goed mijn gedacht. Ik word van zoiets echt serieus kwaad he. Gelieve mij te verwittigen als de ouders in de buurt zijn dan zet ik mijn kwaadste gezicht op.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th December 2008, 23:41
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Ik zou er in ieder geval ook niet mee kunnen lachen als ze mij zoiets zouden lappen. Ik kan me dus wel voorstellen dat dat bij kinderen nog veel erger overkomt en als ze je dan nog aanmoedigen om te huilen voor de camera gaat er helemaal over.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 31st December 2008, 00:01
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Pulderbos
Posts: 49
Dit is inderdaad heel verkeerd op welke manier de ouders handelen. Het is nog een kind, het eerst heel blij maken en dan zoo teleurstellen. Dit vind ik echt schandalig!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 31st December 2008, 17:10
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Herselt
Posts: 98
Dit is echt wel een wansmakelijke grap. Ik dacht dat elke ouder zijn kind graag gelukkig ziet? Blijkbaar niet dus.. Als je je zoiets niet kan permitteren, maak je kind dan ook niets wijs. Waarschijnlijk krijgt het kind altijd minder leuke cadeautjes en was hij nu eens blij omdat hij dacht dat hij een duurder cadeau zou krijgen. De teleurstelling moet bij de jongen echt wel groot geweest zijn, en dan wordt je zelfs nog niet getroost maar gewoon uitgelachen. Die ouders verdienen het niet om kinderen te hebben.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 31st December 2008, 17:45
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
ocharm!! Dit is echt een gemene streek! Zoiets doe je toch niet bij je eigen kind, komaan! Dat is echt sadistisch!! Kinderen beseffen niet altijd dat cadeautjes heel veel geld kunnen kosten, maar dit is echt niet de manier van het hen te leren hoor!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 31st December 2008, 17:48
Moors_Nathalie Moors_Nathalie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Dessel
Posts: 61
Als we de nuance die Stef aanbracht in gedachte houden, verandert er toch wat aan de situatie vind ik. Ik vind inderdaad dat ouders hun kind niet op die manier mogen foppen, maar wanneer het om een 'straf' ging, denk ik dat zulke situaties vaker voorkomen.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 31st December 2008, 18:04
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Gewoon schandalig wat die ouders hun kind hebben aangedaan. Dat kind ziet die doos en is supper blij en dan zit er geen xbox in. Het is gewoon grof dat die ouders dan nog zo gemeen zijn om te zeggen: " kijk eens naar de camera en ween is". Waar zit hun verstand!!! Als je weet dat je dat niet kunt betalen dan koop je dat niet en dan leg je ook niet een lege doos onder de kerstboom.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.