actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2015, 14:34
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
'Mijn cliënt vroeg spontaan hoe het met het slachtoffer gaat'

'Mijn cliënt vroeg spontaan hoe het met het slachtoffer gaat'


Jelle F., de verdachte van de zuuraanval op een poetsvrouw van Delhaize, is opnieuw verhoord door de onderzoeksrechter en heeft een bekentenis afgelegd. Dat meldt zijn advocaat, Sven Mary.

F. is vrijdagochtend voor de raadkamer verschenen en had toen al aangegeven dat hij een nieuwe verklaring wou afleggen. Tijdens het tweede verhoor bij de onderzoeksrechter vrijdagmiddag heeft hij een volledige bekentenis afgelegd.

Wraak op de maatschappij

'Mijn cliënt heeft vandaag een bekentenis afgelegd bij de onderzoeksrechter. Het verhoor is trouwens nog niet afgelopen', zegt advocaat Sven Mary. Volgens meester Mary waren de bekentenissen bijna onvermijdelijk. 'De elementen van het dossier spraken voor zich en als advocaat moet je dan ook soms mensen tegen zichzelf beschermen.'

Volgens Mary wilde Jelle F. met de zuuraanval wraak nemen op de maatschappij.

'Niet veel geslapen'

Bij zijn eerste verhoor, dinsdag, bekende Jelle F. de afpersing ten aanzien van Delhaize maar beriep hij zich nog op zijn zwijgrecht waar het de zuuraanval zelf betrof. 'Eerder deze week werd hij verhoord, maar hij had al enkele uren niet geslapen. Toen hebben ze het verhoor na twintig minuten moeten afbreken', zegt Mary. 'Maar vandaag vroeg mijn cliënt spontaan hoe het met het slachtoffer gaat. Een zeer specifieke vraag toch wel die aangeeft dat hij berouw toont.'

De advocaat van Jelle F. dringt aan op een psychiatrisch onderzoek: 'Het is zeker belangrijk om zijn geestestoestand te onderzoeken en te evalueren. We wachten het psychiatrisch rapport af.'

Waarom Delhaize?

Op de vraag waarom zijn cliënt dan precies wraak nam op de maatschappij door een poetsvrouw van Delhaize te viseren, kon meester Mary geen sluitend antwoord geven: 'Wel is het zo dat hij bekeken heeft welke warenhuisketen hij zou benaderen en hij zou vastgesteld hebben dat het bij Delhaize het makkelijkst was om contact op te nemen'

Opgepakt in Frankrijk

De 42-jarige F. werd in de nacht van 5 op 6 maart 2015 door de Franse politie opgepakt bij een routine wegcontrole in de buurt van Parijs. Het Belgische gerecht was op dat moment al enkele maanden op zoek naar de man die warenhuisketen Delhaize afperste met dreigmails en die de zuuraanval op een poetsvrouw van Delhaize, op 20 februari, had opgeëist.

In zijn wagen vond de Franse politie een wapen, een mes en om verschillende zogenaamde prepaid-kredietkaarten. Bij nazicht bleek het om de kredietkaarten te gaan die gebruikt werden in de afpersingszaak ten aanzien van Delhaize.

Bron: De Standaard, 20/03/2015 via http://www.standaard.be/cnt/dmf20150320_01589259

Eigen mening: 'De zuurgooier' wilde wraak nemen op de maatschappij. Dit deed hij door zuur te gooien in het gezicht van een poetsvrouw die werkte in Delhaize. Waarom hij dit deed, weet niemand. Ik stel mij hier persoonlijk zeer veel vragen bij. Waarom wil hij wraak nemen? Waarom doet hij dit op deze manier? Vindt hij dit zelf een goede manier? ... Het baart me zorgen over de toekomst. Wat als er meer zo'n individuele acties komen. Wanneer iemand het niet eens is met iets in de maatschappij en zo reageert, maak ik mij zorgen. Laat ons hopen dat dit de enige actie was en het na deze stopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.