actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2012, 21:18
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Voor 164 coffeeshops in Nederland dreigt verplaatsing

Van de 104 Nederlandse gemeenten met coffeeshops hanteerden er over 2011 86 een afstands- of nabijheidscriterium ten opzichte van scholen. Dat staat in een rapportage van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Dat is vanavond naar de Tweede Kamer gestuurd.
De meeste gemeenten (69) gingen uit van een afstand van 250 meter. Dat is straks niet genoeg meer. Per 1 januari 2014 mogen coffeeshops niet binnen een afstand van 350 meter van een school (voor voortgezet of beroepsonderwijs) liggen, zo is de bedoeling.

Zoals het er nu naar uitziet, zullen er in 26 gemeenten in totaal 164 coffeeshops moeten worden verplaatst of gesloten.

Eind 2011 waren er in Nederland in totaal 651 coffeeshops in 104 gemeenten. Het aantal daalde met 2,3 procent ten opzichte van eind 2009, toen er in totaal 666 coffeeshops waren. Ze werden nogal eens gesloten omdat de zogenoemde gedoogbeschikking werd ingetrokken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...plaatsing.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Niet dat ik ooit klant ben geweest in een coffeeshop, maar ik vind dit artikel best - om het in het Hollands te zeggen - geinig. Ik snap ten eerste al niet dat mensen zo'n zaak openen in de buurt van een school of in een dorpskern, dat zorgt namelijk voor een slechte invloed op de jongeren.

Persoonlijk heb ik geen idee wat ze in zo'n shop allemaal verkopen, maar als het al verboden is in België (en meerdere landen) is het volgens mij toch niet veel goeds. Hopelijk zullen de coffeeshops binnenkort verdwijnen uit de dorpskernen zodat mensen en vooral jongeren minder in de verleiding komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.