actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Always Remember...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2009, 21:13
Femke.Verduyckt's Avatar
Femke.Verduyckt Femke.Verduyckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Houtvenne
Posts: 83
Al Martino (1927/2009)

Zanger en acteur Al Martino overleden
14/10/2009 09:00

De Amerikaanse zanger Al Martino is op 82-jarige leeftijd overleden in Philadelphia. De Italiaanse Amerikaan werd in de jaren vijftig en zestig beroemd met songs als "Spanish Eyes", "Volare" en "Here In My Heart".

In 1972 vertolkte Martino naast Marlon Brando en Al Pacino in het maffia-epos "The Godfather" van Francis Ford Coppola de zanger Johnny Fontane. Ook de titelsong, "The Love Theme from The Godfather", was van hem.

Met zijn zoetgevooisde stem en zijn onmiskenbaar gevoel voor oprechte romantiek slaagde Al Martino er in alle golven van de popmuziek met zijn eigen stijl te overleven.

Alfred Cini, zijn echte naam, werd op 7 oktober 1927 geboren als zoon van Italiaanse immigranten. Aanvankelijk ging hij aan de slag als metselaar in het bedrijfje van zijn vader, maar hij werkte zich op met bijjobs als bokser en barman. Toen hij goede vriend werd van de zes jaar oudere tenor Mario Lanza kreeg hij het idee om van zingen zijn beroep te maken.

Hij nam de naam van zijn grootvader Al Martino over en nam in 1952, nadat hij een talentenjacht had gewonnen, zijn eerste single op. "Here In My Heart" werd de lancering van zijn carrière en ging meer dan een miljoen keer over de toonbank.
Bron: http://www.knack.be/kanaal/mensen/z...ticle40884.html

Hoewel hij ver van voor mijn tijd is, ken ik hem wel. En vind ik dat hij een enorm mooie stem heeft. Ik weet dat 'The Godfather' getypeerd word aan jongens, ik vind het ook een geweldige film. Het is toch wel een verlies van een echte mooie stem, zo vind je er geen meer deze tijd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.