actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 21:39
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Krant plaatst recensie afgelast concert George Michael

Krant plaatst recensie afgelast concert George Michael

De Oostenrijkse krant Krone Zeitung heeft een flinke blunder begaan bij een recensie over een concert van George Michael.

"De superstar die het publiek wild enthousiast maakte met heel bijzondere liederen" had in werkelijkheid helemaal niet opgetreden. George Michael had het concert in Wenen om 17.15 uur afgezegd wegens ziekte. Desondanks meldde de krant dat de hal schudde op haar grondvesten toen de zanger Freedom en I'm your man ten gehore bracht. De recensent jubelde bovendien over "de fantastische lichtshow" en "de kunstzinnige 3D-effecten", te midden van drie grote foto's van George Michael. De krant ging in 2008 al in de fout. Ze plaatsten toen een verslag over een verkiezingsdebat dat die avond nog moest plaatsvinden.

Bron: http://nieuws.be.msn.com/bizar/kran...-george-michael

Wat valt er nog te zeggen, dit artikel spreekt voor zichzelf. Geloof niet zomaar wat er in de krant staat, wees kritisch. Recensies zijn zelden objectief en zijn eerder een verdoken vorm van reclame.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 18:13
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie fout in de krant

De vierde macht hoort als een soort van waker over de andere drie machten te zijn. Fouten als dit toont zeer goed aan dat wij, het volk, als soort van vijfde macht over al de voorgaande machten zouden moeten waken. Politici, rechters en de media hebben allemaal veel macht, maar het volk verenigd is nog steeds naar mijn mening het krachtigste dat er is. Hopelijk leren voorvallen zoals dit de mensen dat ze kritisch moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2011, 09:36
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Krant plaatst recensie afgelast concert George Michael

Eigenlijk is het toch zo grappig wat er soms in de krant verschijnt! Een recensie van een concert dat positief wordt gerecenseerd terwijl het concert was afgelast wegens ziekte! Hoe dom kan je eigenlijk zijn als auteur om dat artikel op voorhand al te schrijven? En daarbij stel ik mij ook vragen bij de werking van de krant en de uitgeverij! De krant wordt zo en zo op voorhand gemaakt, wat logisch is, maar sommige artikels kunnen toch nooit op voorhand worden geschreven. De reputatie van deze krant is naar mijn waarden al enorm gedaald, zeker nadat eigenlijk ook wordt bewezen dat auteurs niet altijd life aanwezig zijn op bepaalde eventen om hiervan een verslag / krantenartikel te schrijven.
Wie weet gaat men misschien leren uit zijn fouten en twee keer nadenken bij het publiceren van de krant ... Op hoop van zegen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th November 2011, 11:34
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Dit is inderdaad wel grappig, maar als ik dit lees denk ik spontaan, wat voor onzin lezen we nog allemaal? Waarschijnlijk meer dan we zelf denken of hopen. Wij geloven vaak meteen wat er verschijnt in de krant, daarom is het toch wel belangrijk dat we kritisch moeten zijn.
Ik heb zelfs ook meegemaakt dat we op school een bedrijvenspel hadden gespeeld en daar werd elk jaar een artikel over geschreven, maar dit was gewoon elk jaar hetzelfde. Er kwam geen enkele journalist kijken. Het was een artikel dat vantevoren al geschreven was, alleen werden de namen aangepast.
Dit artikel bewijst nog maar eens dat sommige kranten veel 'boecht' bevatten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.