actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2010, 13:12
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Vastgoedsector pleit voor verlaging successierechten

Het aanbod aan huurwoningen dreigt te verschralen als geen steunmaatregelen komen voor de private huurmarkt. Dat stelt de Confederatie van Immobiliënberoepen van Vlaanderen (CIB), een beroepsvereniging van vastgoedmakelaars, in De Zondag. Er wordt onder meer gepleit voor een gunstigere regeling van de successierechten.
Volgens de vereniging worden verhuurders steeds meer geconfronteerd met problemen als achterstallige betalingen en verwaarlozing. Het gevolg is dat heel wat verhuurders afhaken, luidt het.

"De eigenaars-verhuurders zijn veelal een ouder publiek", zegt Jan Jassogne, afgevaardigd bestuurder van CIB Vlaanderen. "Die mensen zijn bezig met hun successieplanning en stellen vast dat hun onroerende eigendommen daar niet in passen."

Het gevolg is dat de woningen op de koopmarkt worden aangeboden en het aanbod op de huurmarkt krimpt. Een verlaging van de successie- en schenkingsrechten kan volgens Jassogne een oplossing bieden. "Wij vragen geen blanco cheque, je mag daar gerust een aantal voorwaarden aan koppelen."

Datum: 28/11/2010
Bron: De Morgen

Eigen mening:
Als ik iets verhuurde zou ik ook graag hebben dat de huurders zorg dragen voor datgene dat ik verhuurde. Als ze het huis of appartement zouden verwaarlozen of als ze de huur niet zouden betalen.
Als er dan meer successierechten komen kan het alleen maar positief uitdraaien. Goed idee dus!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.