actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th August 2014, 08:43
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Elke dag 2,5 uur vertraging door spoorlopers

Elke dag 2,5 uur vertraging door spoorlopers

Spoorlopers hebben in juli 2,5 uur vertraging veroorzaakt per dag - een uur méér dan vorig jaar. Uitgerekend de maand ervoor had Infrabel nog een campagne gelanceerd om het fenomeen aan te pakken. Dat schrijft Het Laatste Nieuws donderdag.
In één maand tijd waren er 39 incidenten met mensen die op het spoor liepen, zo blijkt uit cijfers van Infrabel. In juli vorig jaar waren dat er nog maar 34. Zij zorgden toen voor 1,5 uur vertraging per dag. Dat is nu opgelopen tot liefst 2,5 uur. Deze cijfers houden alleen rekening met incidenten waarbij niemand aangereden werd - de werkelijke vertraging ligt dus nog hoger.

De NMBS waarschuwt dat spoorlopers niet alleen een boete krijgen, maar dat de kosten ook op hen verhaald kunnen worden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140807_01207936

Eigen mening: Mensen die het openbaar vervoer nemen, verwachten ook dat de treinen op tijd zullen zijn. Op het uur dat aangegeven stond op het bord of op Railtime. Als een trein dan niet op tijd is, worden sommige mensen heel snel chagrijnig en worden ze boos op de NMBS zelf. Dit artikel zegt dat het eigenlijk komt door mensen die op de sporen lopen, dat hun treinen daarom moeten wachten en zo niet op tijd zijn. Natuurlijk heb je daar als reiziger niet veel aan, want jij bent te laat op je afspraak/werk/school...
Volgens dit artikel zorgden 39 mensen dit jaar voor 1.5 uur vertraging. Er wordt ook bij vermeld dat dit enkel gaat om incidenten waarbij niemand aangereden werd. Ik vraag me dan af of het gaat om mensen die gewoon op de sporen lopen voor de fun, of de kick. Er zijn natuurlijk mensen die aanvankelijk gedachten hadden om er een einde aan te maken, maar op het laatste moment terugkrabbelen. Ik zou alle mensen die dit voor hun plezier doen op de sporen lopen, een boete geven. Door dit soort toestanden, moet de maatschappij tonnen geld betalen en zijn hun reizigers niet tevreden. Als je deze mensen die het voor de fun doen een boete geeft, zullen deze het ook minder snel doen denk ik.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 7th August 2014 om 08:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.