actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2016, 08:28
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
België minder populair bij buitenlandse studenten na aanslagen

België is sinds de aanslagen van 22 maart minder populair bij buitenlandse studenten. Dat merkt AFS, een uitwisselingsorganisatie voor leerlingen uit het middelbaar, op. Er zijn minder inschrijvingen voor volgend schooljaar en tot tien procent van de al geselecteerde kandidaten heeft geannuleerd. Dat meldt de VRT-redactie vandaag.

Bij AFS Vlaanderen heeft iets meer dan 7 procent van de studenten afgehaakt, bij AFS Wallonië is dat 10 procent. Het gaat vooral om jongeren uit Zuid-Amerika. "Je hebt de aanslagen, maar ook de communicatie over de vluchtelingencrisis", verklaart Matthias Van Hyfte van AFS. Mensen kunnen de indruk krijgen dat Europa hier overspoeld wordt door vluchtelingen, wat totaal niet het geval is. Ten slotte is ook de politieke en economische situatie in Zuid-Amerika een belangrijke factor. De situatie is daar niet zo goed, zeker met de devaluatie van de munt."

Ook bij het Erasmusprogramma (een uitwisselingsprogramma voor leerlingen van universiteiten en hogescholen) is er een gelijkaardige trend. Definitieve cijfers zijn er nog niet, maar de Vrije Universiteit Brussel (VUB) moet voorlopig in vergelijking met vorig jaar op twintig procent minder kandidaten rekenen.

Bron:
De Morgen, 23/05/2016
http://www.demorgen.be/binnenland/b...lagen-bd425912/

Eigen mening:
Alweer een artikel waarin staat vermeld dat mensen wegblijven uit België door de huidige terreur. Weer krijgen de mensen achter deze terreur hun gelijk. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat de mensen bang hebben om het slachtoffer te worden van een terreuraanval, maar laten we nu eerlijk zijn, deze kans is zeer klein. De kans dat je wordt betrokken bij een verkeersongeval is zelfs veel groter. In 2014 zijn er in België 715 mensen omgekomen in het verkeer, wat nog altijd aanzienlijk hoger is dan het aantal mensen dat is omgekomen door terreur in ons land. Maar zoals ik al zei, het is wel te begrijpen dat de schrik toeneemt. De terreurdreiging wordt steeds maar groter, en de kans dat je slachtoffer wordt van een terreuraanval is altijd aanwezig, hoe klein dan ook.

Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 23rd May 2016 om 08:36.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2016, 09:01
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Ik vind het jammer dat mensen uit ons land wegblijven door de terroristische aanslagen van 22 maart. Angst is juist wat de terroristen willen krijgen en we mogen hen dus niet laten zien dat we bang zijn van hen. Het is dus zeker niet verkeerd om bang te zijn van een terroristische aanslag, maar je moet zoals Senne al zei bedenken dat er een grotere kans is dat je omkomt door een verkeersongeluk dan door een terreuraanslag. Op elke plaats waar je komt kan er iets gebeuren, we moeten ons dus zeker niet laten tegenhouden door een terroristische aanslag.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd May 2016, 10:05
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 56
Ik ben het grotendeels eens met Senne en Dennis. Het is inderdaad erg dat mensen nu niet willen komen uit angst. Toch begrijp ik hen wel. Ze moeten namelijk van zeer ver komen en eigenlijk moeten ze deze beslissingen maken op basis van wat er in de media gezegd wordt en van de informatie die ze krijgen van de verschillende organisaties of scholen. Als al wat je hoort over een bepaalde streek slecht is, zou ik me misschien ook wel bedenken of een andere plaats kiezen. Ik zie het probleem zit hier dus in de media. Zoals met alles overdrijft de media bepaalde verhalen. De aanslagen zijn inderdaad erg geweest, maar als ik hoor van buitenlandse vrienden lijkt het wel of heel België plat ligt. Daarom denk ik dat de media moet leren bepaalde gebeurtenissen beter te communiceren, vooral als het gaat tegenover mensen die niets of weinig weten over een bepaald gebied.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.