actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2016, 12:16
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 56
Bedrijven moeten groene stroom creëren

Kersvers minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) vraagt meer zonnepanelen en krijgt die ook. Vanaf 1 januari zijn de bedrijven verplicht een extra inspanning te doen.

Alle nieuwe niet-residentiële gebouwen die worden neergepoot, moeten vanaf dan een stuk groene stroom kunnen opwekken. Niet alleen de Vlaamse gezinnen, maar ook de bedrijven en overheidsgebouwen moeten zo veel mogelijk aan de groene stroom, vindt Tommelein. "Voor residentiële nieuwbouw is dat nu al een vereiste: per vierkante meter vloeroppervlakte moet er 10 kilowattuur aan hernieuwbare energie zijn", zegt de woordvoerster van minister Tommelein.

bron: http://www.demorgen.be/wetenschap/b...eeren-bcfa767c/

eigen mening: Minister Tommelein heeft al veel verschillende stappen gezet al minister. Naar mijn idee neemt hij ook de juiste stappen. Het is nodig en niet meer dan logisch dat ook bedrijven meer moeite doen om groen stroom te creëren, aangezien zij zeer veel stroom verbruiken. We zullen echter meer moeten doen dan enkel de zonnepanelen. Er worden al geen subsidies meer gegeven voor zonnepanelen. Dit maakt dat mensen niet meer even gemotiveerd om deze te plaatsen. Ook zijn zonnepanelen niet de oplossing voor al onze energieproblemen. Ik vind het dus een zeer mooi initiatief, maar we zullen verder moeten blijven denken op deze baan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2016, 18:08
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Het is inderdaad mooi dat grote bedrijven verplicht worden om enige inspanning te doen om groene energie te gebruiken in de vorm van zonnepanelen. Ik kan me wel goed voorstellen dat veel bedrijven hier niet blij mee gaan zijn. Zoals Aline al aanhaalde, krijgt men geen subsidies meer voor zulke panelen. Dat maakt het natuurlijk ook duur. Misschien gaat Mr. Tommelein hier wel iets aan doen? Andere groene energie blijft ook nog steeds duurder dan kernenergie en dat is volgens mij een van de grootste redenen waarom bedrijven en velen onder ons nog niet zijn overgestapt op groene energie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.