actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2016, 12:25
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
‘Impact aanslagen op economie is aanzienlijk’

De terreuraanslagen van 22 maart en de gevolgen daarvan hebben een grote negatieve impact op de Belgische economie. Dat zegt Jan Smets, de gouverneur van de Nationale Bank zaterdag in het VRT-programma De vrije markt.

‘In het eerste kwartaal van het jaar hebben we een groei gehad van 0,2 procent. Naar onze inschatting durven we toch zeggen dat tot 0,1 procent van de groei beknot is. Dat is niet onaanzienlijk en heel jammer’, zegt Smets.

Volgens Smets is de impact bij ons wellicht groter dan in andere Europese landen die al te kampen hadden met terreuraanslagen. ‘Hij zou wat groter kunnen zijn omdat de zaak al een aantal maanden duurt. En omdat natuurlijk Brussels Airport in het geding is, dat is een heel belangrijke hub voor onze economie.’

‘Ook in het tweede kwartaal zal er zeker nog een impact overblijven’, waarschuwt hij. ‘Het valt nog te bezien hoe dit uitpakt naar onze export van diensten en dan met name het toerisme.’

Bron:
De Standaard, 30/04/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160430_02266959

Eigen mening:
Het is erg om te zien dat niet alleen de slachtoffers lijden van de terreuraanslagen, maar ook de economie. Ik vind het erg dat mensen wegblijven op plaatsen waar er mogelijk gevaar is voor terreur. Langs de ene kant kan ik dit wel begrijpen, de mensen willen zelf niet het slachtoffer worden van terreur, maar langs de andere kant ook weer niet. Terreuraanslagen kunnen overal gebeuren. De kans is heel klein dat je er zelf bij betrokken wordt en door jezelf op te sluiten zal je alleen maar ongelukkig worden en de terroristen hun zin geven, want dit is juist hun bedoeling. Ikzelf blijf niet weg van toeristische trekpleisters omdat ik van gedacht ben dat er altijd iets kan gebeuren. Ik ga deze zomer op citytrip naar Londen, en deze stad staat bovenaan de lijst met mogelijke doelwitten. Natuurlijk loop je er wel altijd mee in je hoofd dat er de mogelijk is dat er iets gebeurd, maar ik blijf er niet voor thuis.

Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 30th April 2016 om 12:30.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.