actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2016, 20:52
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
"Lezers die geen advertenties doorlaten, krijgen geen gratis nieuws meer."

Christian Van Thillo: "Lezers die geen advertenties doorlaten, krijgen geen gratis nieuws meer"

De Persgroep-CEO Christian Van Thillo neemt het in een interview in De Tijd nogmaals op tegen adblockers. "Ordinaire dieven, die aangepakt moeten worden door de rechtbank", zegt hij. Intussen vraagt hij aan de lezers om advertenties door te laten. "Anders zullen we hen geen gratis nieuws meer geven."

De Persgroep, uitgever van onder andere deze krant en Het Laatste Nieuws, ziet het digitale gebruik van zijn media exponentieel groeien. "We houden de lezersmarkt bijzonder stabiel, ook al verandert de dynamiek die eronder zit", zegt Van Thillo in De Tijd. "We zien niet één groot licht aan het einde van de tunnel, maar wel allemaal stipjes, lichtpuntjes. Digitaal succes is de optelsom van veel initiatieven."
Onwettig

Maar adblockers kunnen dat succes mogelijk bedreigen. Van Thillo wierp zich eerder al op als een tegenstander van deze tools. "Het zou de doodsteek kunnen zijn voor onze toekomst", zei hij in september vorig jaar.

In De Tijd herhaalt hij zijn bezorgdheid. "In onze markten is het nog een beperkt fenomeen, maar ik vind het problematisch omdat het volgens mij compleet onwettig is", klinkt het. "Zoals ik het destijds ook onwettig vond dat Telenet het doorspoelen van advertenties mogelijk maakte. Derden moeten van onze eigendom afblijven."
"Afpersing"

Van Thillo dreigde in het verleden al met rechtszaken. "Adblockers zijn wat mij betreft ordinaire dieven", zegt hij. "Maar als je hen betaalt, dan laten ze de advertenties er wel door. Afpersing heet zoiets. En het wordt dus best opgelost door rechtbanken."

Voor het zover is, doet hij een oproep aan de lezers. "We gaan aan de lezers van onze gratis websites vragen om de advertenties door te laten. Anders zullen we hen geen gratis nieuws meer geven."

Bron: De Morgen, 16/4/16
Link: http://www.demorgen.be/tvmedia/chri...-meer-b907e77e/

Mening: Ik kan er in komen dat er verschillende bedrijven zijn die niet blij zijn met Adblocker, op deze manier worden advertenties geblokkeerd en lopen ze een pak geld mis. Maar ik begrijp ook waarom er zulke extensies worden gemaakt. Vaak zijn de advertenties die je te zien krijgt absoluut niet interessant voor de persoon die ze te zien krijgt of zorgen deze ervoor dat de site een pak trager is. Langs de andere kant moeten we blij zijn dat er op sommige websites (bv. sites van kranten) advertenties staan, met het geld dat hiermee verdiend wordt kunnen deze sites gratis toegankelijk gemaakt worden.
Ik zou proberen om er achter te komen wat de gebruiker interesseert zodat de advertenties niet enkel vervelend zijn voor de gebruiker, maar dan komt het recht op privacy weer kijken (zoals bij Facebook een tijdje geleden). Dit onderwerp kan dus gevoelig liggen en een oplossing die alle partijen tevreden stelt is niet voor de hand liggend.

Laatst aangepast door dennis.o*usu : 17th April 2016 om 21:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.