actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2008, 23:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
De Crem schiet meteen met scherp in commissie

De Crem schiet meteen met scherp in commissie


Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) zette gisteren in de commissie Defensie een rijke traditie van verbale vuurgevechten verder. Onder André Flahaut (PS) zat De Crem op de oppositiebanken, nu is het omgekeerde het geval.



Flahaut liet er geen gras over groeien, en vuurde vier parlementaire vragen af. Ongezien voor iemand die pas enkele weken zijn post heeft verlaten.

Maar het moet gezegd, De Crem en Flahaut hielden het zeer hoffelijk. Zo gaf De Crem, tot grote tevredenheid van Flahaut, ruiterlijk toe dat de vrijwillige legerdienst niet uitsluitend zijn idee was, maar vele vaders had. 'Bedankt, om de waarheid zo te herstellen', probeerde Flahaut. 'Maar ik ben er wel mee begonnen toen ik nog kabinetsmedewerker van Leo Delcroix (CD&V) was', kon De Crem het niet laten.

Verder viel vooral op dat De Crem zijn tanden liet zien aan de groene oppositie. Wouter De Vriendt (Groen!) wilde meer weten over de omstreden wapenlevering aan Libanon. Groen! vindt dat Defensie het niet kan maken oude pantserwagens te verkopen aan een land met zo'n explosieve interne situatie. 'Ik ben tevreden dat Groen!, na de Minimi-wapenverkoop aan de prille democratie in Nepal, die ze goedkeurden, in de oppositie nu opnieuw de maagdelijkheid heeft gevonden', sneerde De Crem.

Toen De Vriendt ook nog vragen had bij de ministeriële verplaatsing per Falcon-jet naar Straatburg, duwde De Crem helemaal het gaspedaal in. 'Ik weet hoe het gaat als startend parlementslid. Men kan wel eens een bokje schieten. U moet daarvoor wat leergeld betalen', sprak hij vaderlijk, waarop hij een lijstje bovenhaalde. 'Ik zal u een goede raad geven. U moet eens kijken hoe de groene ministers zich verplaatsten. Alvast enkele gegevens: Isabelle Durant (Ecolo) is naar Straatsburg en zelfs naar Luxembrug gevlogen met een Falcon. Magda Aelvoet (Groen!) is naar Kopenhagen en een keer naar Parijs gevlogen, ook met een regeringstoestel. Eddy Boutmans (Groen!) is 28 keer in het buitenland geweest, met een regeringsvliegtuig. Interessant, niet?'. (wov)


DS, 17-01-2008
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.