actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th June 2013, 08:41
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Louis Michel hekelt fixatie op koningshuis.

Louis Michel hekelt fixatie op koningshuis

’Ik kan niet meer tegen die obsessieve hardnekkigheid rond het koningshuis en rond de koning‘, zegt Europees parlementslid Louis Michel (MR) zondag in de politieke debatten op RTBF en RTL-TVi, naar aanleiding van de recente commotie rond Delphine Boël en prins Laurent.

Michel werd gevraagd naar een reactie op de stappen die Delphine Boël zet om erkend te worden als dochter van koning Albert. ‘Men houdt geen rekening met de mogelijk catastrofale gevolgen voor een land als het onze’, waarschuwde Michel, maar veel meer woorden wilde de MR-politicus er niet aan vuil maken. Voor hem gaat het om een privékwestie.

Ook andere politici zoals Armand De Decker (MR) en Francis Delpérée (CDH) benadrukten het privékarakter van de zaak. Volgens Deplérée heeft de koning in 1999 al - in bedekte termen - gewezen op het bestaan van een buitenechtelijke dochter. ‘Moet hij dat een tweede keer zeggen?’, vraagt de CDH-senator zich af.

Bron: DS 23/06/2013

Reactie:
Voor een familie die volledig teert op de belastingbetaler vind ik persoonlijk dat die 'fixatie' nog heel goed meevalt. Privésfeer? Elke keer als er iemand van de koninklijke familie zich verlooft, huwt of een kind op de wereld zet, komt dit uitgebreid in de pers. Nu er een buitenechtelijk kind opduikt, klasseert men het feit liever onder privézaken.

Wat de juiste beweegredenen zijn van Delphine, zal niet met zekerheid gezegd kunnen worden. Als bewezen wordt dat er koninklijk bloed door haar aders stroomt, dan zal dat gevolgen hebben voor de andere koningskinderen en dat is waarschijnlijk waar het schoentje wringt.

Ik stel mij eveneens de vraag waarom de koning zich moet beroepen op zijn onschendbaarheid als er om een DNA-test gevraagd wordt. Waarom moet iemand trouwens onschendbaar zijn? Dat maakt een persoon die een bepaalde titel draagt eigenlijk meer waard dan de 'gewone sterveling'. Tja, de koning en zijn onderdanen... Het woord zegt het zelf: onderdanen. De burger moet dus maar onderdanig zijn in geest en gedrag. Anno 2013?
In ieder geval, het koningshuis roept bij mij op z'n minst toch wel wat vragen op.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.