actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 14:45
Lesse.G*os Lesse.G*os is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vlimmeren
Posts: 50
300 agenten voor Brusselse scholen, 200 voor metro

De regering zet vanaf woensdag driehonderd agenten in voor de bescherming van de Brusselse scholen. Zowat tweehonderd anderen zullen de metro voor hun rekening nemen. Dat valt te horen bij minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). Of alle metrostations woensdag meteen weer open zullen gaan, is nog niet duidelijk.

De Nationale Veiligheidsraad besliste maandag - ondanks het aanhoudende terreurniveau 4 - om de scholen woensdag toch opnieuw te laten openen. Dinsdag blijven ze nog dicht om de extra beveiliging voor alle 160 Brusselse scholen te regelen.

Concreet roepen de Brusselse politiezones extra hulp in van de federale politie en lokale zones buiten het hoofdstedelijk gewest. Uit welke provincies en gemeenten de extra manschappen zullen afzakken, is een puzzel die nog volop gelegd wordt. Hoe dan ook zullen zij, net als de agenten uit de federale reserve, steeds onder de verantwoordelijkheid van de betrokken Brusselse zones vallen.

Scholen nooit doelwit

De scholen werden nooit als een potentieel doelwit beschouwd door Ocad, onderstreepte Brussels minister-president Rudi Vervoort maandagavond nog. De sluiting gebeurde echter uit voorzorg, om de veiligheid voldoende te kunnen garanderen op het ogenblik dat de leerlingen samen aankomen en vertrekken.

De minister van Binnenlandse Zaken beloofde een maximale inzet van mensen, ‘al bekijken we nu hoe we dat specifiek gaan organiseren’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151124_01986763

Eigen mening:
Opnieuw gaat de regering extra manschappen inzetten om onze openbare instellingen te 'beveiligen'. Er wordt vermeld dat de Brusselse politie 'overal' in Vlaanderen gaat vragen naar extra agenten die ingezet kunnen worden, omdat men in de Brusselse politiezones nu eenmaal te weinig manschappen ter beschikking heeft. Eerder deze week werd er nog vermeld dat er gevraagd werd aan de hulpagenten om 'binnen' te blijven omdat zij niet met een wapen mogen rondlopen. Hierbij stel ik mij dan wel de vraag of dat zo slim was om deze mensen tijdelijk aan de kant te schuiven. Ik vind het goed dat ze deze instellingen extra willen beveiligen, maar naar mijn mening denk ik dat dit ook had gelukt met hulpagenten. Hierbij zouden agenten en hulpagenten samen kunnen werken en dan zouden de beschikbare, 'echte' agenten misschien beter verspreid kunnen worden.

Laatst aangepast door Lesse.G*os : 24th November 2015 om 14:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.