actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2010, 10:11
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Amerikaans gezin stuurt Russische adoptiejongen alleen terug

Amerikaans gezin stuurt Russische adoptiejongen alleen terug

10/04 Rusland wil Russische kinderen niet langer door Amerikaanse gezinnen laten adopteren. Dat heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov bekendgemaakt. Een 7-jarige Russische jongen werd namelijk door zijn Amerikaanse adoptieouders teruggestuurd.


Artiom Saveliev, die in de VS Justin Artyom Hansen genoemd werd, werd alleen op een vliegtuig naar Moskou gezet. Hij kreeg enkel een brief mee. Daarin beweert een vrouw met de naam Torry Hansen dat de jongen "gewelddadig" is en "zware psychotische problemen heeft". Ze schrijft bovendien dat ze zijn adoptie wil annuleren.

"We zijn alle omstandigheden rond de terugkeer van Artiom naar Rusland aan het onderzoeken om na te gaan of een misdrijf werd gepleegd", reageerde John Beyrle, de ambassadeur van de VS in Rusland, op het incident.

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...leen-terug.aspx

Mijn mening:
Ik vind dit erg! Veel mensen zitten op een adoptiekind te wachten. Bij deze mensen valt het kind tegen en het moet terug naar het geboorteland! En dan nog alleen op het vliegtuig. Volgens mij mogen 7-jarigen niet alleen vliegen. Ik dacht dat deze begeleid moesten worden. Voeren ze op het vliegtuig daar geen controle op uit?
Deze mensen hebben waarschijnlijk lang moeten wachten eer dat ze hun adoptiekind bij zich hadden. Maar van het moment dat de jongen "geweldadig" is, moeten de ouders hem niet meer hebben?! Elk kind heeft moeilijke dagen. Maar als ouder moet je daarboven staan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2010, 17:48
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Wie stuurt nu in hemelsnaam een kind van 7jaar terug?
Ik vind als je er voor kiest om een kind te adopteren, dat je er evenveel van moet houden dan dat het je eigen kind zou zijn.
En wie zou nu zijn eigen 7-jarig kind (van eigen vlees en bloed) naar een vreemd land wegsturen omdat hij/zij gewelddadig is?
Je moet de verantwoordelijkheid opnemen en dit kind opvoeden, ook al is hij/zij 'te' gewelddadig. En als hij/zij extreem gewelddadig is en je zelf geen raad meer weet, dan moet je professionele hulp opzoeken, maar toch niet je kind terugsturen ?!

Anderzijds vind ik dat Rusland ook overdrijft!
Je gaat toch niet 1 van de grootste landen uitsluiten voor adoptie o.w.v. 1 gezin? Er zijn nog duizenden andere goede gezinnen die smachten om een kind te adopteren, en deze droom mag men hen niet afnemen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th April 2010, 20:26
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Sofie heeft gelijk dat je een kind dat je adopteert, moet bezien als je eigen kind... Het is tenslotte een eigen keuze geweest...
Niemand kan er aan doen dat het kind achteraf gezien 'problemen' lijkt te hebben... Zoiets kan altijd gebeuren, ook in een natuurlijke situatie.
Toch vraag ik me wel af wat wordt bedoeld met 'gewelddadig'... Hoe kan een kind van 7 jaar nu gewelddadig zijn?
Als dat probleem zich nu op latere leeftijd zou voordoen, dan zou ik dat woordgebruik misschien nog kunnen begrijpen, maar niet als het gaat om een kind dat nog maar 7 jaar is...
Verder vraag ik me ook wel af hoe het zo gemakkelijk lukt om een kind van 7 alleen op een vliegtuig te plaatsen... Volgens mij is dat niet zo evident...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.