actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th August 2015, 21:24
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
2/3 Belgen vindt dat er te veel migranten zijn

Bijna twee derde van Belgen vindt dat er te veel migranten zijn

De Belgen zijn erg negatief als het gaat over migratie, blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Ipsos. 61 procent van onze landgenoten vindt dat er te veel migranten zijn. En 58 procent vindt dat immigratie het land verandert in slechte zin.
De helft van de mensen in 24 landen vindt dat er te veel migranten zijn in hun land. En bijna de helft - 46 procent - vindt dat migratie hun land verandert in slechte zin. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Ispos . Het is de vierde keer - na 2011, 2013 en 2014 - dat dit onderzoek werd gedaan. De betrokken landen zijn: Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Hongarije, India, Israël, Italië, Japan, Mexico, Polen, Rusland, Saudi-Arabië, Spanje, Turkije, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zuid-Korea en Zweden.
Terwijl maar liefst 81 procent van de ondervraagden vindt dat het aantal migranten is toegenomen, denkt slechts een vijfde van de ondervraagde mensen dat migratie een positieve invloed heeft gehad op hun land. En slechts 28 procent zegt dat migratie goed is voor de economie.
Belgisch rapport
Ook België maakt deel uit van de 24 bevraagde landen. 84 procent van de Belgen vindt dat het aantal migranten is toegenomen de laatste vijf jaar. Het gemiddelde over alle landen is 81 procent. Turkije is koploper: 97 procent van de Turken zag de migratie toenemen.
61 procent van de ondervraagde Belgen vindt dat er te veel migranten zijn in ons land. Het gemiddelde voor alle landen is 50 procent. Ter vergelijking: in 2011 vond 50 procent van de Belgen dat er te veel migranten waren.
En 58 procent van de landgenoten vindt dat ons land ten slechte is veranderd door die migranten. Zo vindt 56 procent dat die migranten te zwaar wegen op de openbare diensten.
Slechts twaalf procent van de Belgen ziet een positief effect door migratie, toch twee procentpunt meer dan bij de vorige enquête.
Wat de impact op de economie betreft: 19 procent van de (ondervraagde) Belgen vindt dat immigratie goed is voor de economie. Iets pessimistischer dan het gemiddelde van 28 procent voor de 24 onderzochte landen.
Voor het onderzoek heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau Ipsos 17.533 mensen, tussen 16 en 64 jaar oud, ondervraagd in 24 landen. In België werd een vijfhonderdtal mensen bevraagd.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150808_01810258
Datum: 08/08/2015 om 19u00


Mening

Dit is een gevoelig onderwerp voor velen onder ons. Ik weet persoonlijk ook niet goed wat ik er van moet denken. Persoonlijk denk ik niet dat de migratie in ons land positieve gevolgen heeft op vlak van de economie. Ik ben er wel vrij zeker van dat het aantal migranten sterk is toegenomen. Langs de ene kant begrijp ik dat migranten graag in welvarendere landen willen wonen omdat ze het beter willen hebben, zelf zou ik dit ook doen als ik in hun schoenen zou staan. Langs de andere kant begrijp ik heel goed dat mensen een negatieve blik hebben op de migrantenstroom. De meeste migranten spreken geen Nederlands en zullen het ook nooit voldoende spreken, werken niet en leven bij gevolg van uitkeringen. Doordat zoveel migranten uitkeringen toegeschreven krijgen, worden de mensen uit het land zelf benadeeld omdat dit één van de factoren is waardoor er problemen zijn met het uitbetalen van pensioenen, werkloosheidsuitkeringen en ziekte-uitkeringen. We krijgen vaak (al dan niet terecht) het gevoel dat migranten voorgetrokken worden tegenover de eigen bevolking. Als er aan dit gevoel iets gedaan kan worden (door bijvoorbeeld bewijzen te leveren van het tegendeel) zullen de mensen meer geneigd zijn om minder negatief naar de migrantenstroom te kijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.