actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2011, 23:04
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
BP klaagt maker van haperend toestel rampplatform aan

Het Britse olieconcern BP is een rechtszaak begonnen tegen Cameron International, het bedrijf dat de zogeheten blowout preventer leverde van het boorplatform dat op 20 april 2010 zonk in de Golf van Mexico. BP dagvaardt ook Transocean, de eigenaar van het boorplatform, vernam de BBC.


Volgens het olieconcern functioneerden de veiligheidssystemen op het boorplatform van Transocean niet naar behoren. Verder stelt BP dat Cameron International "ondeugdelijk materiaal" heeft geleverd. Cameron verstrekte de blowout preventer die een explosie op het boorplatform had moeten voorkomen. De ontploffing kwam echter toch, omdat het toestel niet werkte.

Geld
BP stelt voor een federale rechtbank dat Transocean en Cameron International zouden moeten meebetalen aan schadeloosstellingen en herstelwerkzaamheden. In totaal gaat het om tientallen miljarden dollars.

Milieuramp
Door de ontploffing een jaar geleden kwamen elf mensen om het leven en ontstond er een olielek. Het duurde 87 dagen voordat het lek was gedicht. In die periode stroomde een hoeveelheid olie de zee in die gelijk is aan vier miljoen vaten. Een ongeveer even grote hoeveelheid methaan kwam vrij. (anp/sam)


Bron: www.hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/7179/Olier...tform-aan.dhtml

Eigen mening:
Dit is eigenlijk een reactie op het vorige bericht van Barst. In dat bericht was al te lezen dat BP enorme boetes te wachten staat, en er blijkbaar alles aan wil doen om de schuldenberg te doen krimpen. Dit lijkt me op redden wat er te redden valt...
Ik weet niet of de rechter BP gelijk zal geven, maar ergens kan ik me wel in de aanklacht vinden. Het onderdeel dat het liet afweten, is immers niet door BP zelf gefabriceerd. Ik vind het hun volste recht om deze aanklacht in te dienen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.