actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2010, 20:46
Elke Mertens Elke Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westmalle
Posts: 25
'VS bereid tot klimaatakkoord als China meedoet'

De Verenigde Staten zijn bereid een klimaatakkoord te ondertekenen, maar zonder China is een akkoord 'zinloos'. Dit heeft de ambassadeur van de Verenigde Staten in België, Howard Gutman, dinsdag op persbriefing in Brussel gezegd naar aanleiding van de VN-klimaatconferentie die momenteel in Cancún (Mexico) loopt. Hij hoopt dat de VS en Europa de rangen sluiten om China ervan te overtuigen mee aan boord te gaan
Gutman begrijpt het scepticisme over de Verenigde Staten. Aanvankelijk stapte Washington immers niet op de trein van het Kyoto-protocol over de verlaging van de uitstoot van broeikasgassen. 'Maar dat is het verleden. Vandaag is niemand méér bezorgd om de verandering van het klimaat dan de regering-Obama', aldus de ambassadeur.

De VS, de lidstaten van de Europese Unie en andere industrielanden zijn vandaag samen goed voor 45 procent van de uitstoot van broeikasgassen en tegen 2030 voor 35 procent, terwijl China vandaag de grootste uitstoot heeft en over tien jaar 60 procent meer kooldioxide zal uitstoten dan de VS. Een bindend en transparant akkoord heeft dus alleen zin als ook China zich vastlegt op een verlaging van zijn uitstoot, meent Gutman.

China stemde op de vorige klimaatconferentie, in Kopenhagen, in een met moreel bindende verlagingen van de CO2-uitstoot, 'maar krabbelt ondertussen terug'. In die omstandigheden heeft het volgens de ambassadeur weinig zin om in Cancún over geldmiddelen en technologie te praten. 'Dat is de kar voor het paard spannen.' Niettemin willen de VS vooruitgang boeken op de klimaatconferentie.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101130_084

Motivatie:
Ik hoop dat China gaat beseffen dat zij zich voor het klimaat moeten gaan inzetten! Zij hebben de grootste CO2-uitstoot dus moeten hun verantwoordelijkheid hier maar voor opnemen! Als China zich hiervoor inzet denk ik dat meerdere industrielanden zich willen gaan inzetten voor het klimaat. Maar zolang China de moeite niet doet, dan de rest ook niet. Ik snap de reactie van de andere landen wel omdat het vooral China is die hun CO2-uitstoot moet verlagen. Anders maakt het ook niet veel uit dat de rest zich hiervoor inzet. En dat China gewoon verder kan blijven doen zoals ze bezig zijn. Er moet nog eens dringend overlegd worden met alle landen hoe ze een oplossing gaan vinden voor het klimaat. Want hoe langer het probleem zich aanhoudt, hoe erger het probleem gaat worden. En het klimaat is zeer belangrijk voor de mens, de wereld, fauna en flora,....
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 21:06
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Ik ben ook van mening dat China zijn verantwoordelijkheid eens mag opnemen.
Toch vind ik dat de Verenigde Staten niet moeten wachten op een antwoord van China om het klimaatakkoord te ondertekenen. Oké, China is nog altijd de grootste 'boosdoener' op vlak van co2-uitstoot, maar dat wil niet zeggen dat de VS en de rest van de landen die eventueel meedoen geen verschil kunnen maken. Ik ben dus niet akkoord met de stelling dat het verminderen van de co2-uitstoot niets uithaalt indien China niet mee op de kar springt. Het is ook raar dat China op de vorige klimaatconferentie instemt met moreel bindende verlagingen van de co2-uitstoot en nu een jaar later terugkrabbelt.
Alle beetjes helpen en ik ben ervan overtuigd dat China dit vroeg of laat ook wel zal inzien.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd December 2010, 15:19
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Klimaat

Ik ben het deels eens met Niels.
Het wil niet zeggen dat als een ander land niet wil meewerken, je zelf niets kan doen. Het zal uiteraard veel sneller een resultaat bieden als China ook zijn steentje bijdraagt maar dat neemt niet weg dat de andere landen geen actie kunnen ondernemen als China niet wil meewerken.
Er moet dringend iets ondernomen worden om het klimaat te redden, dus alle beetjes zijn welkom.
Verder denk ik ook dat als China merkt dat al de andere vervuilende landen zich wel gaan inzetten voor het klimaat, ze over een paar jaar wel zullen moeten volgen.
Ik denk echter dat er veel geld mee gepaard gaat en gezien de economische situatie van bepaalde landen vrees ik dat een duidelijk klimaatvoorstel nog niet meteen voor nu zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.