actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2011, 23:18
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Zonnigste lente ooit

Zonnigste lente ooit

Volgens weerman Frank Deboosere beleven we de zonnigste lente ooit sinds het begin van de waarnemingen eind 19de eeuw in ons land.
De weerkundige lente loopt nog tot en met 31 mei. Met nog acht dagen te gaan, staat het zo goed als vast dat het voorjaar van 2011 de geschiedenisboeken zal ingaan als de zonnigste lente ooit.

"De lente van 1893 staat voorlopig nog op de eerste plaats, met 652 uren zonneschijn", vertelt VRT-weerman Frank Deboosesere. "Op de tweede plaats vinden we de lente van 1990 met 644 uren zonneschijn. De lente van 2011 staat derde in de ranking met 630 uren zonneschijn, maar met nog acht dagen te gaan in mei gaan we dat historisch lentezonneschijn-record van 1893 zeker verpulveren."

gva.be 23/05

Het is inderdaad een zeer zonnige lente. Vele mensen vinden dit positief, andere mensen weer niet. Wat wel vaststaat is dat, in mijn geval toch, een lente pas geslaagd is wanneer er voldoende zonneschijn is, en dat is deze maanden zeker het geval.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th May 2011, 00:02
thibaut.verrelst. thibaut.verrelst. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 58
Voor we het weten worden ook deze gegevens gebruikt als argument in de discussie rond klimaatsverandering. Ik heb hier altijd zeer kritisch tegenover gestaan. Toch moet ik ook toegeven dat ik de laatste tijd meer en meer tekenen zie van een aarde die tegensputtert, denk maar aan alle natuurrampen die zich op een sneltempo voordoen. Al kan dit ook liggen aan het feit dat je met de jaren meer aandacht krijgt voor dit soort dingen, de media er meer aandacht aan spendeert, of wetenschapper die omwille van hun onderzoeksfondsen alles aan het fenomeen willen koppelen... Ik durf er tegenwoordig geen uitspraken meer over doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th May 2011, 01:46
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Uiteraard zijn we er allemaal gelukkig mee dat de zon schijnt en dat het lekker warm is! Maar als we denken aan de achterliggende oorzaak van dit fenomeen is dit niet bepaald iets om gelukkig mee te zijn... Omdat we op weg zijn om het "record" te breken wil dit zeggen dat de aarde zich wel degelijk opwarmt met allerlei gevolgen van dien (zoals bijvoorbeeld het smeltende ijs aan de polen,...).

Zoals Thibaut al aanhield merken we dat de aarde er sterk op achteruit gaat (lees: vele natuurrampen op korte tijd). De aarde zal jammer genoeg nog feller achteruit gaan als we voort leven zoals we nu leven (met meer natuurrampen als gevolg en de aarde die er aan kapot gaat).

We kunnen allen wel genieten van het warme weer, maar we moeten stilstaan bij de veranderende toestanden die de aarde ondergaat! We moeten respect hebben voor onze aarde, de schade die we aanrichten, door bevuiling en dergelijke, in de natuur is enorm!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th May 2011, 08:46
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Lang leve de zon, maar wat belooft dit voor de zomervakantie, ik hoop evenveel goeds als nu.
Maar inderdaad er is ook een negatieve kant aan zoals hieronder al is aangehaald: de opwarming van de aarde. Zelf merk je daar niet veel van natuurlijk maar het is wel aan de gang en we moeten ons daar bewust van worden. We moeten meer gaan denken aan de generaties na ons, zij moeten hier in de slechte omstandigheden gaan leven terwilj wij de oorzaak er van zijn. Daarom wordt het toch hoogtijd dat we er iets aan doen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.