actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2011, 12:17
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
April breekt record gemiddelde minimumtemperatuur

Artikel:
Met een gemiddelde minimumtemperatuur van 8,5 graden in april is het vorige record van 2007 (7,6 graden) gesneuveld. Bovendien lag de gemiddelde maandtemperatuur slechts 0,2 graden lager dan het recordjaar 2007 (14,3 graden). Dat blijkt uit het maandoverzicht van het KMI.

Terwijl de gemiddele minimumtemperatuur in een aprilmaand 5,3 graden bedraagt, was dat dit jaar 8,5 graden. Daarmee werd het record van 2007 (7,6 graden) verbroken.

In april steeg het kwik gemiddeld tot 14,1 graden, een flink stuk hoger dan de gemiddelde 9,8 graden in april. Het recordjaar april 2007 was met 14,3 graden net iets warmer.

Het meteologisch instituut spreekt in dat verband over 'zeer uitzonderlijke' omstandigheden, wat betekent dat het verschijnsel één keer op de honderd jaar voorkomt of een vorig record verbreekt.

De gemiddelde maximumtemperatuur bedroeg afgelopen maand 19,6 graden, wat 5,4 graden hoger is dan normaal. Dat laatste komt één of twee keer om de dertig jaar voor.
Hetzelfde 'uitzonderlijke' geldt voor de zonneschijnduur, want met 238,9 uren zonneschijnduur lag die in april 2011 ook een stuk hoger dan de gemiddelde 157.

Er viel de afgelopen maand 25,8 mm neerslag met een gemiddelde in april van 51,3 mm. Toch is dat niet abnormaal. 'Van maartse buien en aprilse grillen hebben we dit jaar niets gezien', vat klimatoloog Luc Debontridder (KMI) samen.


Bron:
De Standaard 02/05/2011
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110502_037


Eigen mening:
We hebben een ongelooflijke warme maand april gehad. Alle mensen zijn euforisch met het prachtige weer dat ze krijgen.
Ik merk echter wel op dat er de laatste jaren voortdurend warmterecords worden verbroken. Geen mens kraait er om, maar moeten we ons toch geen zorgen maken over de opwarming van de aarde?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2011, 14:57
Isabel.Nys Isabel.Nys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Schilde
Posts: 20
Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen of dit soort temperatuursveranderingen het verschil gaan maken. Het grootste probleem met er iets aan te veranderen is dat veel mensen wel willen maar dan
uiteidelijk toch zeggen: "Als ik het alleen doe haalt het toch uiteindelijk niets uit". De betere instelling zou zijn, als ik begin zet ik misschien anderen aan om ook te helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.