actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2009, 09:22
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
"Op 21 juli schieten we koningin Fabiola dood"

"Op 21 juli zullen wij koningin Fabiola met een kruisboog doodschieten." Dat schrijft de tot dusver onbekende organisatie O.E.D.H. Flandres in een brief die bij de krant 'La Dernière Heure' in de bus is gevallen. De terreurcel van de federale politie onderzoekt de brief met ernst.

Vol fouten
De dreigbrief is in het Frans opgesteld en staat bol van de taal- en tikfouten De opsteller heeft vermoedelijk een elektrische tikmachine gebruikt. De brief werd gepost in een envelop waarop een oude postzegel werd aangebracht van 5 centiem uit de vorige eeuw.

Terrorismecel
De brief is toevertrouwd aan speciale afdeling binnen de terrorismecel van de federale politie. Ook het Coördinatieorgaan voor de Analyse van de Dreiging (OCAM) is op de hoogte. Op de brief zijn bruikbare vingerafdrukken gevonden, maar dat helpt de speurders alleen verder als zijn in hun databank een vingerafdruk vinden die daarmee overeenstemt.

Foto's van affaire met Tito
In de brief zelf luidt het onder meer dat koningin Fabiola een onwaardige koningin van België is omdat ze "koning Boudewijn in Spanje heeft vergiftigd omdat hij met dictator Tito een liefdesrelatie heeft gehad in diens wijnkelder in Belgrado, waar wij foto's van hebben". De briefschrijver meldt ook dat "een schot met een kruisboog een einde zal maken aan dit ergste uitschot, het zal afgevuurd worden vanuit het park tijdens het defilé van 21/7K/2009".

Minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt wacht de evaluatie af die de politie van de dreigbrief maakt. Pas daarna zal hij eventuele maatregelen overwegen. (belga/mvl)

www.hln.be

Ik vind zoiets toch angstaanjagend. Ik hoop dat er op 21 juli niet zoiets gebeurt zoals in Apeldoorn, want zoiets vind ik verschrikkelijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2009, 09:47
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Ten eerste, ben ik blij dat er hier toch wel zorgvuldig met deze brief wordt omgegaan. Ze trachten toch onderzoek te doen en uit te pluizen wat er hier aan de hand is. Is het een echte 'hitman' die deze moord gaat plegen of is het gewoon een dreigbrief maar blijft de omzetting naar realiteit uit? Het antwoord op deze vraag op dit moment verheugt me eigenlijk wel, want de politie gaat er van uit dat het hier gaat om een echte doodsbedreiging.
(IK HEB HET AL ANDERS GEWETEN)

Ten tweede, ben ik ongerust. Het is erg onrustwekkend dat zulke dreigbrieven zo vaak voorkomen. Onrustzaaiers of moordenaars? Er is wel een groot verschil, maar toch een onrustzaaier die dit doet voor de lol is misschien niet even gek als de moordenaar, maar toch wel goed gek!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2009, 14:06
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Daar komt mijn haar recht overeind van staan!
Verschrikkelijk seg, waarschijnlijk een bende flauwe grappenmakers die zich interessant willen maken. Toch moet men deze brief serieus nemen, een ongeluk is vlug gebeurd en niemand wil dit op zijn geweten hebben.
Fabiola ocharme, het is echt verschrikkelijk. Niet dat ik zo'n koninklijk gezinde Belg ben maar ik vraag mij af wat die vrouw die mensen verkeerd heeft gedaan.
Tja, ik hoop dat zo'n toestanden als in Nederland hier niet voorvallen. Het zou het onveiligheidsgevoel in deze samenleving alleen nog maar aanwakkeren. Tengenwoordig wordt onze berichtgeving alleen maar overspoeld door 'gekken' waarvan de stoppen zijn doorgeslagen. Een triestig beeld wa mij toch wel een beetje een depri gevoel geeft. Waar gaaat dat toch naar toe?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th May 2009, 14:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Tine Witvrouwen
Een triestig beeld wa mij toch wel een beetje een depri gevoel geeft. Waar gaaat dat toch naar toe?

Komaan Tine, als ge al van uw melk wordt gebracht door de eerste de beste lapzwans die zichzelf interessant wil maken...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2009, 15:07
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Komaan Tine, als ge al van uw melk wordt gebracht door de eerste de beste lapzwans die zichzelf interessant wil maken...

Interessant wil maken? Die tiener uit Finland wilde zichzelf ook interessant maken, dacht men. Tot hij effectief overgingen tot actie en enkelen lln in zijn school neerknalden...
Ik word niet van mijn melk gebracht door dit bericht maar ik vind het gewoon triestig tegenwoordig. Mensen weten niet meer wanneer ze over de schreef gaan met hun "flauwe grapjes". Die "grapjes" krijgen soms een wrange nasmaak.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 17th May 2009, 16:29
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Goh, waarom wil iedereen toch iedereen vermoorden!! De wereld zou er toch veel mooier uitzien als we nu eens allemaal vredig naast elkaar zouden leven!! Maarja dat is weer zo een idioot ideaalbeeld, dat er jammer genoeg nooit zal zijn! Doodsbedreigingen, of het nu gaat om een grapjas of een 'moordenaar' het is toch weer een hele heisa die in gang wordt gezet...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.