actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2011, 12:20
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
John Crombez: 'Ik ben gedegouteerd!'

John Crombez: 'Ik ben gedegouteerd!'

Ook SP.A is verontwaardigd over de bedreigingen die Electrabel gisteren uitte aan het adres van de onderhandelende partijen. Dat stelt parlementslid John Crombez woensdag op Radio 1. 'Er is niemand in dit land die meer verdient, en zij uiten dreigementen?'


GDF-Suez, het moederbedrijf van Electrabel, dreigde er maandag mee om naar de rechter te stappen als de nieuwe regering de nucleaire taks zou verhogen. Eerder hadden de onderhandelaars gezegd dat de mogelijkheid bestond om die taks op te trekken van 250 naar 750 miljoen euro.

John Crombez reageert dinsdag geschokt: 'Ze dreigen met een aantal dingen, nog voor er een regeerakkoord is, terwijl er veel pistes besproken worden en in het kader van dat akkoord wel 10 miljard zal bespaard worden, waar men zegt: iedereen zal dat wat voelen.'

'Er is niemand in dit land die meer dan twee miljard euro per jaar verdient, zij wel, en zij uiten dreigementen die zelfs impliceren dat de burgers van dit land zouden getroffen worden.', stelt Crombez. 'Ik ben daar gedegouteerd over eerlijk gezegd.'

Bron: www.standaard.be
Eigen mening: Ik heb het er moeilijk mee om een kant te kiezen in deze discussie eerlijk gezegd. Het is waar dat er veel geld gespaard (gevonden) moet worden door deze regering, en waar beter zoeken dan bij de beste verdieners van het land? Toch denk ik dat GDF-Suez ook recht heeft om te protesteren. Al ben je de beste verdiener van het land, niemand zou het grappig vinden als je belasting ineens verdriedubbeld zou worden! Van 250 naar 750 miljoen euro is geen klein bier. Crombez verdedigt zich door te zeggen dat er verschillende pistes bekeken worden en dat hij gedegouteerd is door de dreigementen van GDF-Suez. Ik vind gedegouteerd eerlijk gezegd wel een beetje te sterk taalgebruik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2011, 14:03
jeroen.vandyck jeroen.vandyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
De kerncentrales in ons land zijn al een tijd afbetaald. Daardoor kan Electrabel de energie veel goedkoper leveren. Maar de klant merkt hier niets van. Integendeel : in België betaal je meer voor energie dan in onze buurlanden. De hoge prijs van energie treft vooral de financieel zwakkeren in ons land. Dit terwijl de aandeelhouders van Electrabel profiteren van maximale winst. Zolang de klant in de kou blijft staan is er maar een optie : verhoging van de nucleaire taks of een maximumprijs per kilowattuur opleggen aan de leveranciers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.