actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2011, 09:45
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Begeleiders NMBS moeten beter werken door nieuwe software

19 april 2011 Bron: BELGA / Auteur: wle

De NMBS heeft een contract afgesloten met de softwareontwerper Giro voor de verbetering van de kwaliteit en de efficiëntie van de treinbegeleiders. Dat schrijft Le Soir dinsdag. De vakbonden zijn verrast.
Het was het bedrijf Giro dat ook de omstreden Georoute van bpost heeft ontworpen.
Het programma voor de NMBS heet "Hastus-Rail" en moet in een eerste fase helpen bij het harmoniseren van de planning van het werk van de begeleiders. Die taak ligt nu nog bij de lokale planningsverantwoordelijken.

Hastus-Rail moet de planning van het werk gevoelig sneller maken: van enkele weken naar enkele uren. De aanpassingen zullen volgens de NMBS geleidelijk aan ingevoerd worden.

Zowel Jos Digneffe (ACOD-Spoor) als Luc Piens (ACV-Transcom) laten in een eerste reactie weten niet op de hoogte gebracht te zijn over het programma.
De vakbondsmensen gaan zich nu informeren over de plannen. "Ik ben absoluut niet tegen technologische vooruitgang, maar het verleden heeft ons geleerd dat de computerprogramma's bij de treinbestuurders allesbehalve foutloos verlopen zijn. Bovendien vrees ik dat door de inzet van dergelijke programma's het rendement van de mensen nog opgedreven zal worden, terwijl die op dit moment al heel erg hoog ligt", liet Digneffe zich in een eerste reactie ontvallen.

bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110419_014

Eigen mening:
Ik denk ook dat computerprogramma’s in sommige gevallen wel kunnen helpen om dingen beter te organiseren maar ik ben er ook van overtuigd dat die programma’s niet alle soplossen. Zeker niet wanneer er rekening moet gehouden worden met heel veel verschillende dingen;, kan zo een programma niet met alles rekening houden en kunnen enkele mensen zo ’n regelingen opstellen. Dus ik denk dat de combinatie: programma’s en menselijke regelingen nog het beste is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.